ninavriendopreis.reismee.nl

New York + Aankomst gastgezin.

Waarschuwing dit verhaal is heeeeeel lang!

Zaterdag 25 augustus 8:48.

Ik zit hier op het vliegveld van New Wark, naast een stopcontact om me Ipod op te laden, er was gelukkig een erg aardige man van wie ik zijn oplader mocht lenen, want die gammele wereldstekker van mij die doet het niet…
Ik heb nog een kwartier voor ik moet boarden (schrijf je dat zo?) Dus ga ik even een verhaal vertellen over New York, the city that never sleeps!

Woensdag:
In de vroege ochtenduren stond ik al naast me bed om mijn laatste spulletjes bij elkaar te pakken, die dag zou ik vertrekken naar Amerika! Op Schiphol aangekomen kwam ik al een groepje bekenden tegen. We kregen wat informatie te horen en een buddy toegewezen (is wel handig ik zou toch wel verdwalen…) Nadat we die informatie gehoord hadden, hadden we nog even tijd om afscheid te nemen, zo lief dat jullie er allemaal waren! Zelfs me broer kwam helemaal terug van kamp (surprise)

Na de nodige lachbuien en tranen ging ik achter douane, als jongste van het hele stel (ik moet toch echt eerder jarig zijn hoor..)
Na een 8 uur durende saaie lange vlucht (ik zat niet eens bij het raam) Kwamen we aan in Amerika, tijdens het landen zagen we al delen van New York! Na de douanecheck (Ik mocht gewoon het land in! Zonder problemen!) en de bagage te hebben opgehaald gingen we richting het hotel, we waren helemaal kapot! Maar we moesten nog zeker 6 uur wachten tot we mochten eten, dus de tijd gedood door te praten in de ijskoude lobby (degene die daar de airco heeft bedacht, ik mag je niet) ’s avonds hadden we pizza! En daarna gelijk ons bed in.


Donderdag:
Vandaag zouden we New York gaan zien! De eerste stop was Central park, daar ontmoete wij onze tourguide hij heette Jonathan en zoals elke tourguide had hij iets waarmee je kon zien waar hij liep, hij had een paraplu met als handvat een eend! Dus telkens als we gingen lopen was het “follow the duck, kwaak kwaak kwaak”

In Central park zijn we langs allemaal bekende dingen gekomen die ik ooit wel eens op TV had gezien. Na Central park gingen we na iets met heleboel winkels (ik weet niet meer hoe het heet.) Daar in een winkel samen met Lynn met een man zonder shirt met sixpack op de foto geweest (kan daar gewoon) Wel jammer er was een veeeeel knappere maar op het moment dat wij aan de beurt waren had ie pauze. Na de foto richting de Apple store gelopen, ook wel de hemel genoemd! Daar kan je me uren laten slenteren! Na alles te hebben aangeraakt en ooo’s en aaa’s te hebben geroepen was het weer tijd om naar de bus te gaan, we reden door naar Macy’s het grootste warenhuis waar je zelfs met een plattengrond zal verdwalen! Daar geluncht (een bak fruit, heerlijk!) en na de lunch in de bus rijden langs allemaal bekende gebouwen, zo ook de empire state building (dood eng dat daar de dag erna 2 mensen zijn dood geschoten!) Daarna weer wezen winkelen, en in een megavette conversewinkel geweest! De hele muur daar hing vol met schoenen! Na het winkelen met de bus naar Brooklynn bridge gegaan en daarover heen gelopen. Toen met de bus wezen avondeten bij HBburgers. Na het eten naar the top of the rock gelopen, en daar moesten we wachten. En ik zal je vertellen dat als je de hele dag door New York geslenterd heb, je een tijdsverschil van 8 uur hebt en niet voldoende nachtrust, dat wachten dan niet leuk is! Maar we kregen er wat voor terug, wat een GEWELDIG uitzicht al die lichtjes, zelf de lift waarmee je 67 verdiepingen omhoog moest was leuk!
Daarna was het tijd om terug naar het hotel te gaan, met onze oververmoeide voeten zijn we een het heerlijke bed gaan liggen om de volgende dag de laatste highlights van New York gezien.

Vrijdag:

Vandaag het laatste dagje in New York, we vertrokken na het ontbijt richting het vrijheidsbeeld, we moesten op een boot en ik ben er nu toch vrij zeker van dat ik zeeziek word… Maar we kregen er wat voor terug, toch wel erg vet om dat in het echt te zien! Na het vrijheidsbeeld zijn we naar het world finacial center geweest om te lunchen dus weer aan een bak fruit gezeten (ik ben hier toch zo gezond bezig.) Die middag zijn we naar het meest indrukwekkende iets gegaan van heel New York, the 9/11 memorial. Dat was zo ingrijpend om te zien, de tourguide vertelde waar hij was die dag en als je dat dan van face to face hoort maakt dat het toch een stukje echter! Na dit bezoek zijn we met de subway naar Coney Island gegaan, mensen die zich hier iets bij voor willen stellen kijk Rocket power, het is gigantische kermis op een strand. Daar zijn we naar een freakshow geweest, en in de meest enge achtbaan van de wereld! Ik heb echt mazzel dat ik nog leef! Toen was het alweer etenstijd, we kregen weer pizza en zaten heel gezellig te kletsen met wat Duitsers, elkaar scheldwoorden leren enzo… Na het eten zijn we naar het laatste onderdeel van de tour geweest TIME SQUIRE! Wat was dat mooi, zoiets zie je alleen in de film en nu gewoon in het echt! Daarna was het toch echt tijd om New York te verlaten… In het hotel ingecheckt en koffer ingepakt al met al sliepen we om 1 uur, en om 3 uur ofzo ging de eerste wekker alweer.. Ik kon gelukkig blijven liggen tot kwart over 5 in dat heerlijke warme bed!

Zaterdag:

Vandaag had ik mijn ontmoeting met het gastgezin, het vliegen ging gelukkig allemaal goed en mijn koffer is veilig aangekomen. Toen ik aankwam op het vliegveld was Denise er al dus daarna gelijk door naar huis. Onderweg zijn we gestopt bij een bouwmarkt want ze moeten nog wat dingen afmaken in mijn kamer. Bij mijn nieuwe huis aangekomen keek ik echt mijn ogen uit. Al het land wat je ziet behoort tot hun! Het huis is heel schattig, en vrij groot.
We zijn met de tractor het land op geweest om te kijken bij alle dieren, dat is weer een ervaring rijker!

Het stukje begint ondertussen wel heel lang te worden, dus ik ga ervandoor!

Dikke kus Nina.

Ps: ik vind reacties leuk om te krijgen.

Pps: ik probeer zo snel mogelijk foto's erop te zetten!

Reacties

Reacties

Jos

He meis, mn telefoon boerde dus ik moest ff kijken. Geweldig verhaal, blij dat het allemaal zo leuk is. Zo, nu weer verder slapen.
Doe ze de groetjes van me, liefs, pappa

Aranka

Toch iets leuks midden in de nacht... Tis hier onwijs k-weer, t lekt in me bed :-( Maar goed, dan is t dus leuk om jouw verhaal te lezen!!! Ik kijk uit naar je volgende stukje ;-) En je foto's. Het is nu droog geworden dus ik ga slapen, doeiii Nina xx

Jessica

Super leuk verhaal! Hoop dat je het naar je zin zult hebben bij je gastgezin! Heel veel plezier!! Dikke kus!

Lisa

Heey,

Wat een super ervaring!!! Geniet ervan en ben benieuwd naar je foto's.

Dikke kus

Kathinka

Lieve schat wat een reis heb je meegemaakt en ben je al een beetje aan het engels gewend? Nu ben je officieel een wereldreiziger.
Je hebt bij het huis dus gewoon internet? Nou dan komt alles goed. Ging het vliegen van Denise ook goed?
Ik hoop dat je andere stekker het wel goed doet. Succes en heel veel plezier.

thamara

tot nu klinkt het allemaal geweldig
groetjes uit een winderig koud en nat Assendelft

elly Janssen

He nina!!
nou t klinkt super he meid!!! wat zal je genieten!!
doe dat ook maar met volle teugen want zo'n kans krijgt je niet 2x!!

Groetjes Elly

Angela

Hoi Nina.

Wat een leuk verhaal, helemaal leuk om te lezen.
Ben wel benieuwd naar je foto's...
Top!!!

Groetjes van ons uit Assendelft xxx

Manon Korf

Hee Nina,

We zitten met smart op je volgende verhaal en foto's te wachten.
Je moet er een boek over schrijven zo leuk is het om te lezen:)

Groetjes de Korfies

Faas

HĂ© Nina wat een leuk verhaal over New York ik hoop dat je het heel leuk krijgt bij je gastgezin groetjes van Faas

Maike Peters - Travel Active

Goed om te horen dat je vlucht goed is gegaan. You go girl. Bedankt voor de leuke dagen in New York en geniet van je tijd in Amerika. Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

Danique

Ben benieuwd naar de foto's!
en doe de dieren daarzo maar de groetjes van me :p
xxx

Anouk

heey nina,

echt top dat alles zo goed gegaan is en je daar alles zo leuk vind... maaruhh... wanneer begin je daar trouwens op school? ik zie namenlijk al een een vet verhaal over je huiswerk daar :p

dikkes kuss van mij xx

Nina

Ik heb niet alle foto's hierop kunnen zetten, want hij doet stom. Maar al mn foto's staan wel op mn facebook!

xx Nina

wendy

Hey pien!
heb je je eerste schooldag al gehad?
is het leuk daar?
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active