ninavriendopreis.reismee.nl

Een dag vrij geskipt, gesprekken en een bedankje!

Hallo mensen in Nederland,

Zijn de Assendelfers al wat bijgekomen van de kermis? Ik heb gehoord dat Asperientjes meestal wel helpen....
Dinsdag 9 oktober:
Ik heb een dag vrij geskipt, ja echt waar! De nieuwe kippen kwamen vandaag dus we mochten thuis blijven om te werken. Heb gepast want deze schoolweek is toch al korter en ik begin nu juist betere contacten met mensen te leggen, die wil ik niet verpesten door voor alles maar thuis te blijven. Dus ik stond half 6 naast mijn bed, heb alles gedaan en werd naar de bushalte gebracht. We zijn erachter gekomen dat de bus 5 minuten vroeger komt, want hij was er al voor dat ik er was…
School was school, al mijn werk ingehaald bij algebra(liep wat achter ivm die vrijde dag die we hadden genomen) bij koken aardappelrolletjes gemaakt die smaakte naar brood, ze waren echt niet te eten! Bij US history gekeken naar een filmpje over government en echt ik heb een hekel aan mensen die in filmpjes spelen, denken dat ze verschrikkelijk leuk zijn en goed kunnen acteren. Heb me het hele filmpje (15 minuten lang) lopen irriteren… Bij weighttraining gekeken of ik al beter was geworden. Begin van dit jaar had ik 65 pound (29 kilo) en nu had ik 90 pound! (41 kilo) ik was heel trots op mezelf, maar ik zeg dat ik 90 pound had want dat klinkt meer dan die 41 kilo… Engels was saai, weer vocabulary (moeilijke Engelse worden.) bij Biologie hebben we gekleurd, de hele les, zo blij als een kind natuurlijk! Als laatste basketbal, dat was zwaar! Het is nu niet alleen maar schieten en beetje wedstrijdjes spelen, nee we leren technieken, dus als we niet luisteren of opletten en daardoor de bal laten vallen mogen we rennen en lijnen tikken. Ik met mijn conditie van 0,0 heb dat keurig gedaan om daarna uit te gaan hijgen als een oude vrouw van 80. Maar niet geklaagd en daarna gewoon andere dingen gedaan, dus geeft een goede indruk!
Uit school huiswerk gemaakt, en naar de winkel geweest voor een kaart. Ik ga morgen voor het eerst een kaart op de post doen in Amerika! Bijzonder he? Daarna hebben we steaks gegeten, dat was wel heel grappig. Het kwam gewoon uit de supermarkt maar gastvader had gezegd ja dit is een koe uit de wei hij heet Sparky, nou voor mij is vlees gewoon vlees, al komt het uit de achtertuin. Maar Denise vertikte het om te eten, al werd er nog 100x gezegd dat het uit de supermarkt kwam, ze moest het niet meer. Ondertussen hadden we al het eten een naam gegeven…

Woensdag 10 oktober:

Vandaag kwam de bus gewoon niet vroeger?! Ik snap helemaal niets meer van die bus tijden… Ach hij brengt ons “veilig” naar school.
Op school weer gestart met algebra, gelukkig kent die man ons goed genoeg en nadat ie vroeg aan een klasgenoot “let je op” klasgenoot: “ja” leraar: “oke herhaal wat ik heb gezegd” klasgenoot “uh, uhm.” Leraar: “ja ik weet het jullie horen alleen maar blablablablablabla, en wiskunde is harstikke saai maar let even op want je hebt hier echt wat aan!”
Nou ik heb nog steeds niets aan de wortel van 454 gehad of in de supermarkt de sinus van hoek c moeten berekenen (ook niet ergens anders trouwen.)
Bij koken hebben we appels staan schillen, us history hebben we vrijdag weer een test, weighttraining deden we niet veel moeilijks, Engels een leestoets gedaan had een B(=7/8), biologie verder gekleurd en bij basketbal geoefend met gooien/vangen. En volgens mij zit ik in het team! We hebben na de les onze maten moeten doorgeven voor het uniform, en volgens mij is dat alleen als je in het team zit? Ook heb ik vandaag mijn eerste rapport gehad! Geen onvoldoendes en de cijfers zijn goed!

Algebra: 83% =B =7,5
Culinary Art: 86% =B =7,5
U.S History: 91% =A- =8,5
Weighttraining: 100% =A+ =10
Engels: 90% =B+ =8.
Biologie: 76% =C =6.
Basketbal: 100% =A+ =10.

Nou mooi lijstje toch??
Na school zijn we met Emily mee gegaan haar vriend naar huis gebracht, daarna gestopt bij de mac voor avondeten. Erg gezond bezig geweest vandaag, had vanmiddag ook al patat met een kipburger op…
’s Avonds vroeg naar bed gegaan en de volgende ochtend weer school.

Donderdag 11 oktober:
Gewone schooldag, echt niets spannends/interessants gebeurd vandaag. Uit school met de bus naar huis, en thuis op de bank televisie gekeken, beetje jammer weer dat ze toen bruut hebben overgezapt op een andere zender, ik ben maar beneden gaan kijken. Nu aan mijn huiswerk en straks lekker slapen.

Vrijdag 12 oktober:
Toen was het alweer vrijdag een supersnelle week geweest deze week! En deze vrijdag was niet zomaar een vrijdag nee het was PICTUREDAY! Toen ik op school aankwam eerst naar mijn mentor gegaan om wat papieren te laten invullen (halve les wiskunde gemist, wat jammer nou.) daarna een kwartiertje mijn werk gemaakt om daarna op/voor (?) de foto te gaan. Doordat het pictureday was en ze iedereen de eerste twee periodes wouden doen hebben ze de 2de periode geskipt, omdat ik klaar was met alles mocht ik Angry Birds spelen op de Ipad van de leraar (kan hier gewoon…) de rest van de dag was gewoon school. Na school weer gesprekken gehad. Daarna met Denise wezen paardrijden om alles van me af te zetten. Na een uur heerlijk gereden te hebben nog naar de grandparents geweest en op de terugweg een wasbeer gezien! Niet zo een tamme in Artis maar een WILDE! Dat was wel mega vet! Ondanks dat we in de auto zaten… Thuis gegeten, gedoucht en nu op de bank tv aan het kijken, straks maar lekker naar bed want bent kapot!

Zaterdag 13 oktober:
Lekker lang uitgeslapen! Na het ontbijt zijn we naar een koeshow gegaan, dat is een show waar ze koeien showen. Ze lopen een rondje met de koe, laten het stilstaan, voeten netjes naast elkaar en rug recht. Dan loopt er een jury tussen de koeien door, blijft staan om te kijken en geeft een klopje op de koe zijn billen als ie wint. Na de koeshow hebben we de oma opgehaald en zijn we wezen winkelen. Weer 3 uur rondgelopen zonder iets te kopen… Na het winkelen zijn we wezen eten bij een Italiaan en had ik een heerlijke (veel te grote) pizza, dus had de helft in een doggybag! Jaja ik had mijn eerste doggybag!
’s Avonds met zijn allen op de bank gehangen en vroeg naar bed gegaan.

Zondag 14 oktober:
Gedoucht en daarna voor het eerst met de hele familie ontbeten. Eieren en bisquits ofzo dus duizend maal beter dan broodjes peannutbutter. Na het ontbijt me kamer opgeruimd en aangeveegd. Eind van de middag kaarten geschreven en weer gesprekken gehad. Daarna heeft Denise me geleerd om de quad te bereiden, weer wat geleerd! Reed wel bijna in de sloot, maar ach bijna is niet helemaal…
Nu zijn we weer tv aan het kijken en verder doen we niets, morgen weer naar school!

Ik had dit verhaal al zeker een uur geleden kunnen plaatsen, maar het was nog niet af.
Het is niet gemakkelijk om een stuk over je gevoelens te schrijven maar dat wil ik toch graag doen…

Als je een jaar weg bent besef je plots wat je eigenlijk achter je hebt gelaten. Het gaat hier niet geheel soepel nu en besef hoe blij ik ben met mijn familie en vrienden. Hoe ik gezegend ben met een paar ouders, die naar me luisteren, me door heel Nederland brengen, me was achter me opruimen, afwas naar beneden brengen en zo kan ik nog wel een heleboel A4tjes volschrijven.
Hoe gezegend ik ben met mijn broer en zusje, die vroeger mijn grootste probleem waren maar nu heel vaak naar mijn problemen luisteren en ze oplossen.
Hoe gezegend ik ben met vrienden, die mij midden in de nacht whatsappen als ik weer wat deprimerends op twitter heb geplaatst, om dan uren tegen me te praten hoe moe ze zelf ook zijn. Die leuke dingen met me doen, naar de film, Nick&Simon of gewoon een ijsje halen.
Hoe gezegend ik ben met al die mensen die naar me luisteren, die me steunen, tips geven en me helpen. Ik wil jullie daar zo graag voor bedanken! Echt waar als ik dat niet had gehad denk ik dat ik ondertussen aan mijn zwempartij zou begonnen naar Nederland.

Dus dankjulliewel, voor het mailen, whatsappen, kaartjes sturen enz!

Dikke kus, Nina!

Reacties

Reacties

pappa

Tjeezs' Nina,
Na onze mailtjes deze week en je problemen die je probeert te managen, toch weer dit verhaal, toch weer een hoop positieve signalen die je ziet en beschrijft, de leuke dingen die je presenteert, moedig en zo volwassen, ik heb enorm veel respect voor je. De geweldige opsteker die je ons allemaal hier geeft, het vertrouwen dat je durft uit te spreken, tranen in mn ogen. Jij redt het wel, je kanduidelijk onderscheid maken tussem de dingen die je wel en niet zo leuk vind, goed aangeven wat je dwars zit, blijf het absoluut vasthouden, en blijf lekker jezelf. Kijk vooral ook naar wat je nu beleeft en wat je ervan leert. Het is inderdaad niet overal als thuis, maar hier kunnen we ook niet al die dingen doen die je daar doet. Dingen zijn en werken daar nu eenmaal anders, ook dat is een les die je kan leren. Probeer alsjeblieft de dingen positief te blijven zien. We staan achter je, leven met je mee. Steunen je waar we kunnen. Ik vind je een bijzonder mens, zoveel als je zelf nu regelt en beslist, denk veel aan je,
Sterkte, we houden kontakt
Groetjes, pappa

Edith

Lieve Nina,

Ik leest je verhalen maar eigenlijk reageer ik nooit..Nu wel..want ik wil je even zeggen dat ik je een ontzettende kanjer vind!! Ondanks negatieve ervaringen haal je er het positieve uit.. Geniet van de mooie dingen en leer van de minder mooie dingen en hou je koppie op. Succes, sterkte maar vooral veel plezier!!!! Dikke kus en een hugh hug XxX

Edith

'Ik leest' moet natuurlijk 'lees' zijn hè. ;-)

Aranka

Lieve Nina,
Ik vind je echt een kanjer! Ook ik zat met tranen in me ogen... Zal ik weer ff eng doen vanavond? Hihi
Dikke kus van dat enge mens :P

Lisa

Heey mop,

Ik vind het allemaal erg knap van je. Heb er nog steeds grote bewondering voor je en je kan het!

Dikke kus Lisa

Angela

Helling Nina,

Ten eerste wil ik even zeggen dat je een TOP WIJFIE bent.
Je verhalen zijn prachtig , en ja ook ik zit het af en toe te lezen met tranen in mijn ogen...maar meis we slepen je met al deze reactie's er wel doorheen, en het is goed om het van je af te schrijven. Nou Nina ik wacht alweer op het volgende verhaal... Enne je weet het je kunt het en we steunen je allemaal hè ... Groetjes van Angela.

Pascalle

Hee mop,

Heel leuk om ook te lezen dat er ook nog leuke dingen zijn :)
net zoals was je vader zegt vind.ik het echt knap van je. Hoe je met de situatie om gaat..
Ik zou denk ik allang gaan zwemmen als ik de verhalen van je hoor.
Hoop dat het beter word voor je.
We whatsappen wel weer lekker verder.

Kus pascalle

Gea ( moeder lauri)

Dag Nina, Het is geweldig genieten om je verhalen te lezen. Het leven op een farm is niet altijd gemakkelijk (wel apart hoor). Hard werken, vuile handen maar het gaat jou heel goed , petje af. Fijn dat het op school goed gaat. Het is niet gemakkelijk om in die achtbaan mee te sjeesen, maar je komt er weer zo "anders"uit. Zoals Lauri beschrijft.. What ever is meant to be, will work out perfectly. Jij bent ook een kanjer en doorzetster.. IK blijf je verhalen volgen.. Alle goeds..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active