ninavriendopreis.reismee.nl

Homecomming week!

Hallo lieve Nederlanders,
Sorry dat mijn verhaal een dag later komt, maar zoals de meeste al hebben gelezen mijn bed was gisteren ietsjepietsje meer belangerijker... En de site lag er toch uit. Aangezien mijn school vandaag pas 9 uur begint kon ik het nu er even opzetten.

Maandag 22 oktober:
Homecommingweek is begonnen! Voor als ik het nog niet uitgelegd had, hier mijn uitleg. Homocomming week is spirritweek, iedere dag kom je verkleed naar school en laat je de schoolspirrit zien. In deze week is ook de laatste thuis footballwedstrijd en na de game is er een homecomming dans. Maar die hadden wij vorige week al.
Eerste dag was big hair/tricky day, ik ben niet verkleed naar school gegaan, want wist niet of het hier een bigdeal was. Het was half half, niet iedereen was verkleed maar de mensen die verkleed waren, waren over de top!
Dus maar even mijn haar gek gedaan deed ik toch een beetje mee!
Vandaag hadden we verkort rooster in verband met de verkiezing van homecomming king and queen. Dus zaten we met zijn allen in de brandende zon te klappen voor de mensen. Het was heel saai eigenlijk, de eerste vijf minuten intresant maar toen had ik het wel gezien. Al hadden sommige leuke jurkjes aan!
Daarna was de schooldag alweer voorbij. Thuis weer tv gekeken, schoongemaakt en nu weer filmpje kijken daarna slapen.
Morgen is het twinday!

Dinsdag 23 oktober:
Vandaag als twin met Denise naar school gegaan, we droegen gewoon beide een hollister (schrijf je dat merk zo?) vest aan vonden we twin genoeg.
School was lang vandaag we hadden weer ons normale rooster. Bij koken een pompoentaart gemaakt, en echt was is dat smerig! Maar de korst achtig iets was wel lekker. De rest was wel normaal alleen bij biologie even met klasgenootje gepraat over mijn doktersbezoek voor sportphysicial (schrijf je dat zo?) ze zegt ja je krijgt twee prikken een in je vinger en een in je ader, bloedprikken. Ik naar de coach gegaan en gevraagd of het echt was, nee was niet zo, even drie kaar nagechekt. Ik bedoel zit aan de andere kant van de oceaan, ik moet al alleen naar de dokter zonder mijn moeder en dan ook nog prikken? Ik ga dood!
Zijn we dus na school naar die dokter gegaan, is ze vandaag een dag vrij! Dus nu moet ik morgen en ben ik nog steeds niet zeker of ik een prik krijg of niet.
Thuis weer schoongemaakt, en hebben ze me geleerd hoe ik de vaatwasser in moet ruimen, zo kon ik ruimte besparen… Hij kreeg er hetzelfde in als ik deed, maar goed ik maar beleefd knikken en “hmmhmm” zeggen.
Nu via netflix one tree hill aan het kijken, een serie over twee halfbroers en basketbal. Ja ik ben helemaal into basketbal! Maar de andere Nederlandse studenten zeiden dat het leuk was en die leuke jongen uit another cinderella story speelt erin!

Woensdag 24 oktober:
Een speciale dag want mijn lieve papa is vandaag 49 jaar geworden!! Happy birthday! Volgend jaar zetten we een pop neer!
Op school was het college day, niet aan meegedaan maar heel veel mensen uitgedost in hun favoriete college gezien. Of nouja het ging niet werkelijk over de college maar meer over voor welk footballteam je was. Het is hier namelijk zo dat ze geen Ajax of Feynoord hebben, hier zijn de grootte clubs van college.
Op school waren veel vakken hetzelfde, maar vandaag na 2 dagen niets te hebben gedaan bij weightraining zijn we vandaag aan een 60 dagen workout begonnen… En nee ik ben niet happy met dat, maar goed we gaan er tegen aan! Trouwens dat heet insanity en als je dat woord naar het Nederlands vertaald is het krankzinnigheid!
Bij Engels het verhaal van Assepoester verdeeld in stukken, daarna ons eigen verhaal uitgekozen om dat te doen, de helft van de klas had Nemo. LEUK! Zit je dan als zestienjarige.
Bij biologie een essay geschreven, je was een deel van een cel en dan moest je dus vertellen over wie je bent. En Nina gaat niet schrijven dan, nee ik ging filosofisch nadenken, want wie ben ik eigenlijk? En hoe weet je dat je dat bent? En als je denk dat je weet wie je bent, denken andere mensen dan ook dat je diegene bent? En ik heb er nadat ik er de hele dag over heb nagedacht nog steeds geen antwoord op. Volgens mij krijg je daar nooit een antwoord op. Oke genoeg gefilosifeerd.
Na school naar de dokter gegaan, de meeste tijd ga je naar een dokter als je ziek bent, hier moest je rennen, springen, als een eend lopen (dat maakt niet uit want dat doe ik toch al.) en nog meer bewegen. Ook werd mijn bloed gemeten en guess what? Ik had geen prik! YES!
Thuis niets gedaan, nouja niets weer schoongemaakt en nu is het weer bijna bedtijd.

Donderdag 25 oktober:
Op school was blast for the past day, dus op google even opgezocht wat ze toen aan hadden en ik zag heel veel kleur. Vond mijn rode broek dus voldoende. Op school een aangepast rooster gehad in verband met de clubday. Het was sowieso een gekke dag want 2 leraren waren er niet dus had vervanging dus eigenlijk deed ik vandaag helemaal niets! Vond ik dat even erg. Alhoewel bij basketbal gingen we verven voor onze homecommingwagen, en raad eens wie er na 5 seconde bezig was weer onder de verf zat… Ik dus, daar gaat me rode broek! Bij basketbal ook nummers voor ons shirt uitgekozen, 11 was al bezet dus ik heb nu 13. Omdat ik dat een leuk nummer vind en omdat ik hier het schooljaar 12/13 zit! Heb ik over nagedacht… Na school naar huis gegaan, vaatwasser en keuken schoongemaakt toen tv gekeken.

Vrijdag 26 oktober:
Bijna weekend en de laatste dag van de homecommingweek. Vandaag was het black en gold day, de schoolkleuren. Ik heb geen geel/goud in mijn kast dus ik had zwart aan. Op school hadden we aangepast rooster want om 4 uur was de homecommingparade. Even een uitleg homecommingparade is een parade van allemaal praalwagens door de stad met de club of een sportteam erop, tussendoor zijn allemaal auto’s (dikke bmw’s met open dak) van genomineerde homecomming prinsessen.
Omdat ik daaraan meedeed met het basketbalteam gingen we al om half 1 naar de plek waar we onze wagen versierden. Daar ballonnen op geblazen ik was zo happy als een kind! Ik vind ballonnen zo leuk! En de wagen versierd met vlaggen en dus ballonnen, ik zet foto’s op facebook! Om vier uur zijn we gaan rijden, heel fijn geschreeuwd met zijn allen, snoep gegooid en gezwaaid naar alle mensen! En dat allemaal in de brandende zon in mijn lange broek en zwarte kleren… Maar echt het was superleuk en geweldig om mee te maken! Daarna ben ik thuis gebracht door een teammaatje, en we zijn nu weer tv aan het kijken… morgen gaan we een pompoen kopen voor Halloween!

Zaterdag 27 oktober:
Een pompoen gekocht bij Walmart, die gaan we volgens mij bewerken binnenkort? En daarna geholpen in de tuin bij de opa en oma omdat de winter eraan komt. Ja het word hier ondertussen acht graden en ik heb nog steeds geen jas… Thuis zijn we weer tv gaan kijken en had Denise gekookt, eindelijk weer gewoon aardappelen vlees en groente! Alleen het was broccoli… Maar goed ik heb niet geklaagd was allang blij dat het weer groente was. Verder eigenlijk niets bijzonders.

Zondag 28 oktober:
Heel lang uitgeslapen en voor de rest TV gekeken, ook nog een cake gemaakt die echt goed te eten is! ’s Avonds vroeg naar bed gegaan want op maandag start de basketbal try-outs!

Oke zoals ik al zei, maandag en dinsdag basketbal try-outs en daarna start de practice, gaan we even al die kipburgers er aftrainen! Dat is dus in het volgende verhaal :)

xxx Nina.

Reacties

Reacties

Aranka

Jaaaaa, jij wordt blij van ballonnen, ik van jouw verhaal!!! :-D Succes met je trainingen de komende week, en veel plezier! Dikke kus

Elchie, Reina en Rita

Wat een vrolijk verhaal! We moesten erg lachen om het inruimen van de afwasmachine... zo leer je nog eens wat ;-)

En dat jij gaat filosoferen tijdens biologieles, heb je niet van een vreemde hoor! Zit in de familie :-))

Veel liefs en xxx-jes van ons

thamara

lieve nina

je loopt een aantal jaar achter,ik heb denk ik alle seizoenen one three hill hier gezien,wil je weten wat er over 5 jaar gebeurd met die vreselijke vader van ze?????
veel plezir deze week met halloween ga je nog langs de deur of ga je de kinderen laten schrikken bij jullie thuis.
groetjes

Aadje

Hey Nina
Ik heb de hele familie de afgelopen week gezien.Thimo en Pleuni hebben maar liefst 5 dagen met elkaar gespeeld en dat allemaal zonder ruzie .Afgelopen dinsdag zijn we oma Ans,Pleuni,Thimo en ik een dagje naar de Beekse Bergen geweest en het was superleuk.De zon scheen en het was gewoon warm,zeg maar heet,zeker in de safaribus.Pleuni en Thimo hebben meegedaan met de shit-quiz en oma zat met een dikke olifantendrol in haar handen.Een leuke dag dus.Woensdag zijn we bij your daddy geweest(wat wordt ie oud he) hihi,was ook weer gezellig,en donderdag speelde Thimo bij je moeder en vrijdag kwam Pleuni bij ons en bleef een nachtje logeren.Zaterdags was ik jarig en kwam je moeder Pleuni weer ophalen maar niet voordat we heerlijk hadden gesmult van een Mexicaanse maaltijd (met dank aan mijn zusje,je moeder en ik zei de gek).
Nu is het gewone leven weer begonnen,de herfstvakantie is voorbij en het regent,regent en regent.Opruimdag dus.
Maar woon jij in zo'n vies huis dat je iedere dag moet schoonmaken? Een keer,hooguit 2 keer in de week is toch wel genoeg???

Volgens mij heb jij het super op school daar ,heel anders dan hier in Holland volgens mij.Meis geniet optimaal van de leuke dingen dan kun je minder leuke vast ook aan!!

Bij deze nodig ik je vast uit voor volgend jaar te dineren:
nl; boerenkool met worst,andijviestampot met spekkies,spruitjes ,rode kool,zuurkool,bloemkool,heerlijk met een gehaktbal.Hoezo leer jij de hollandse keuken waarderen in het verre Amerika.

Lieve Nina dikke kus en toitoitoi.

pappa

hee lieverd, leuk stukje weer, mooie ervaringen rijker ;-)
ik vind het hartstikke stoer dat je elke week volhoud ff te vertellen over de dingen die je meemaakt,
spreek je gauw weer,
kusjes, pappa

Mama

Lieve Nina,
Leuk om je stukje te lezen ik mis je wel hoor maar deze ervaring nemen ze nooit meer van je af. En als je deze blog later terugleest zal je denken wat een leuke dingen heb ik meegemaakt. Als je thuiskomt zal je een hele zelfstandige meid zijn. En wat een lieve kaart had je naar Pleuni gestuurd.
Ps: Joepie je zit bij het basketbalteam, gaaf he, krijgen jullie een eigen mascotte???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active