ninavriendopreis.reismee.nl

Week nummero oeno:)

Allereerst heeeeeeeeeel erg bedankt voor alle reacties op mijn vorige blog, en over de foto's er staan er een paar op mijn blog maar die fotoding doet het 9 van de 10 keer niet, ze staan wel op facebook maar aangezien niet iedereen mij op facebook heeft ga ik nog een online album maken (als ik tijd heb...)

Zondag 26 augustus:
Vandaag zijn we met de paarden naar een natuurpark gegaan, daar hebben we een 3 uur durende toch gemaakt. Dat was echt geweldig en super mooi en we hebben ook wilde herten gezien! Het paardrijden in Amerika is wel heel anders dan in Nederland, dat heb ik wel een paar keer meegemaakt want als ik aan zijn bit ging trekken ging ie plots in volle galop, echt ik stond soms doodsangsten uit! Ondertussen kan ik nu wel doorzitten, dus ergens is dit rijden ook wel positief!

Bij thuiskomst heb ik maar mijn koffer uitgepakt, en besefte ik dat ik toch wel weinig mee had genomen, aangezien deze kast zoo groot is!


Maandag 27 augustus:
Samen met Denise zijn we mee gegaan naar Emily haar college, daar een uur gezeten en mensen gekeken. Emily had ons nog laten beloven dat we niet zouden praten met jongens, nou de jongens die er liepen daar wou je niet eens mee praten… Nadat Emily klaar was hebben we nog wat spullen voor mijn kamer gekocht, dierenvoer gehaald en zijn we langs een stel vrienden geweest. Dat was echt heel grappig ik vertelde dat ik uit Holland kwam zij: Ow wat leuk ik ken iemand die uit Nederland komt. Toen ik uitlegde dat Holland en Nederland dezelfde landen waren vond ze dat toch wel heel vreemd!
Thuis hebben we nog de koeien verplaatst naar een ander weiland, gewandeld met de geiten en een koe proberen te vangen. Dat ging echt helemaal mis! De koe ontsnapte en komt als een dolle idioot op me afgerend dus ik een stap naar links, doet hij dat ook! Ik dacht toen echt van “onee ik ga dood!” maar toen vluchtte hij de andere kant op sprong over het hek en ging grazen in het andere weiland…

Dinsdag: 28 augustus:
Vandaag gekeken op onze nieuwe school, serieus die is zo gigantisch groot! Ik ga daar echt verdwalen. Ook mijn vakken gekregen (ze waren al gekozen.) Ik ga kijken of ik het leuk vind en anders ga ik ze volgende week veranderen, dit zijn nu mijn vakken:

1. Algebra (Ja ik begin elke dag met wiskunde!)
2. Culinary Arts (koken, vind ik leuk!)
3. U.S History (verplicht.)
4.Weight trainig girl (dit was eerst economie, maar wou iets met gym doen toen kreeg ik dit. Ik kom dus terug met een sixpack! maar ik ga kijken of ik het wat vind en aankan 'lees niet te slap ben' anders stap ik over naar gewoon gym.)
5. Lunch (helemaal alleen...)
6. Engels litaratuur (verplicht.)
7. Conceptuel psyhics (iets met science is verpicht, maar had al Biologie op het trias dus dat wouden ze mij niet nogmaals geven, voor de rest heb ik geen flauw benul wat dit is.)
8.Drama (vind ik leuk!)
9.Advisement (leer je over je toekomst wat voor baan je wilt doen of studie wilt gaan volgen. Het is verplicht maar is 1x in de week)
10.Clubs. (flagfootball, kan je vergelijken met rugby! Het is maar 1x in de 4 weken dus als ik wat breek of kneus heb ik genoeg tijd om te herstellen, hier hebben ze over nagedacht...)

Ik word een sophomore (10the grade) want ze willen ons niet die oefenexamens en alles laten maken… Maar volgens mij mogen we wel meedoen met de activiteiten van de juniors en als we te slim zijn voor sophmores dan volgen we lessen voor de juniors, ik snap er niets meer van, maargoed.

Ik ga met schoolbus naar school, ja dezelfde als die in films! En ik heb een Amerikaans kluisje! Het is niet zo een echte, maar zo een lange door de helft gedeeld heb wel de bovenste, zo handig die lengte van Nederlanders.

Woensdag 29 augustus:
Vandaag hebben we helemaal niets gedaan, beetje tv gekeken enzo. En zijn we 2 keer naar de brievenbus gewandeld, geloof me dat is echt een wandeling van 7 minuten! Heen en terug!
’s Avonds zijn we langs de tante van Emily gegaan (woont aan het begin van het erf) en naar de dollar shop, voor boodschappen.


Donderdag 30 augustus:
SWEET 16! Ik kreeg de hele week al kaarten binnen en vandaag kon ik ze dan eindelijk openmaken! Bij mijn verjaardagsontbijt (een banaan en chocolademelk, ik ben toch zo gezond bezig…) Die ochtend even geskyped met papa, mama en Pleuni. ’s Middags zijn we naar de opendag van school gegaan en daar al mijn leraren ontmoet. Niemand kan mijn achternaam uitspreken, en toen ik de gymzaal inliep was het eerste wat er aan me gevraagd werd of ik basketbal speelde, echt ik houw van mijn lengte. Ook geprobeerd om mijn locker open te krijgen, en echt dat gaat een groot probleem worden, gelukkig zit mijn klas van het 1ste period naast mijn locker.
’s Avonds had Emily een heerlijke verjaardagstaart voor me gemaakt inclusief kaarsjes! En hebben we een film gekeken, the hunger games. Wat een verschrikkelijke film! Echt volwassen die zoiets als de hongespelen bedenken zijn ziek! Gelukkig was de film niet echt… Daarna hebben we nog even gezeten in het bubbelbad.


Vrijdag 31 augustus:
Vandaag zijn we wezen winkelen, niet veel gekocht alleen maar een simkaart. Nu heb ik dus 1500 belminuten/smsjes en nog helemaal geen vrienden hier… Ook schoolspullen gehaald, en volgens mij kan ik nog 3 keer terug gaan want heb vergeleken met wat je in NL nodig hebt, helemaal niets. Daarna zijn we wezen lunchen bij de Japan, niets gegeten want ik houw niet zo van Japans wel drie grote glazen cola op, echt zo gek je betaald voor 1 glas en als je hem net neerzet als ie leeg is staat er weer een nieuwe voor je… Moeten ze in Nederland ook doen, niet zo krenterig om voor alles maar geld te vragen.
Nu is Emily met Denise aan het paardrijden en ben ik binnen met een lange broek plus vest aan omdat ik het ijskoud heb, zal je zien dat ik ziek word…


Zaterdag 1 september:
Niet ziek geworden! Gewoon oververmoeidheid denk?
Vandaag zijn we naar het vakantiehuis in de bergen geweest, oftewel een nacht geslapen in het berenbos! (het bos is overbevolkt met beren) Het huisje was heel primitief net zoals het huisje van oma en opa (alleen kwamen we daar lieve konijntjes tegen ipv beren…) Maargoed we zijn die middag gaan zwemmen in het meer, en ’s avonds kampvuur bij het huis gemaakt. Toen de hele nacht wakker gelegen (ik heb echt een hekel aan die k*t insecten, het zijn krekels maar dan met een nog harder geluid!)

Zondag 2 september:
Vroeg uit bed en toen terug naar huis gegaan, onderweg een beer gezien! Niet goed maar wel gezien! Thuis alles even schoongemaakt (ja ik heb mijn kamer geveegd en de badkamer gedaan, hopelijk hebben jullie nu niet van schrik een hartverzakking gehad en kunnen jullie verder lezen) Daarna even gechat met mijn mama en in de middag kwam mijn regio begeleider en manager langs alle regels (weer) doorgenomen. Daarna zijn we met Emily en haar vriend wezen bowlen, eerste ronde was ik eerste en de tweede was ik tweede (leuke zin dit) Daarna een mc chicken gehaald bij de Mac. En serieus wat zijn wij Nederlanders een stelletje bedriegers! Ik had dus in mijn beste Engels gezegd dat ik geen sla en saus op mijn burger wou, maar een kuipje frietsaus, en wat krijg ik GEWONE mayonaise!? En 2 mc chickens dus sowieso er ging iets mis bij mijn bestelling… Maar het gaat er nu om dat ze hier geen frietsaus hebben!

Morgen ben ik nog vrij, labardor day (een of andere feestdag) en dinsdag ga ik dood, dan begint mijn eerste schooldag…
Ik ga nog een blog schrijven over mijn eerste schooldag, maar ik denk niet dat ik elke week een blog erop zet. Wel ga ik proberen om elke dag in mijn word dagboek te schrijven zodat als ik terug ben jullie het kunnen lezen, en dan gaan we het opsturen naar een uitgever en dan word ik een bekende schrijver en harstikke rijk!
Oke keep on dreaming.

Dikke kus Nina.

Reacties

Reacties

Aranka

Lieve Nina, blijf ook nog maar lekker dromen ;-) Heb alweer paar keer moeten lachen om je verhaal! Wat toch best raar is op dit tijdstip (rond 6 uur 's ochtends) Ik hoop dat je maar niet doodgaat op je eerste schooldag want dan kunnen we geen verhaal meer van je lezen, en word je dus ook geen bekende schrijver :P Veel plezier! op je eerste schooldag.
Kus Arank

Mamma

Lieve Nina
Leuk om alles zo te lezen, ik heb je natuurlijk al een paar keer gesproken en dat zal straks wel minder zijn als je op school zit. Lekker nu nog een dagje vrij, laatste spulletjes halen? Heel veel plezier en succes. Dikke kus van mama en ook Pleuni zij moet zo alweer naar school.

Pappa

hee Nina, leuk dat het allemaal goed gaat, ik hoop dat je toch regelmatig hier aan paar regeltjes schrijft want ik vind idt wel erg leuk om te lezen.
conceptual physicks is volgens mij een soort praktijk natuurkunde

groetjes en veel succes, pappa

Aadje

Ha die Nina,
Tuurlijk blijf je af en toe wat schrijven,ten eerste moet je je nederlands een beetje bijhouden en ten tweede anders moet je over een klein jaartje nieuwe vrienden in Nederland gaan zoeken.Ik vind het superleuk om af en toe wat over jouw grote avontuur te lezen,en bovendien schrijf je nog leuk ook.(dus wie weet gaat het lukken met je schrijfster ambities,dit is dan gelijk je 3e reden om ons af en toe te gaan verrassen met je amerikaanse stories.Afgelopen vrijdagavond hebben we je familie op bezoek gehad,Big Party van Ed en Thimo.Was erg gezellig.En vandaag begint ook hier zoals in veel andere huishoudens het gewone leven weer.Thimo is al naar school(groep 8),Marvin is naar het Mediacollege (opleiding podiumtechnicus),en begint weer onderaan de ladder een 1e klassertje(laat hem het maar niet lezen) en Danique is vandaag nog vrij en mag morgenmiddag beginnen met een introductiemiddag.Zij heeft al haar spullen binnen voor de opleiding en geloof mij,wanneer jij weer in ons prachtige kikkerlandje bent kan zij de mooiste creaties van en in je haar maken.Nou lieverd geniet van je laatste vrije dag en heel veel succes en plezier de eerste dagen op school.Liefs en dikke kussen vanuit Uitgeest

Anouk

heyy, hihi, een berebos, geniaal. maar echt top dat je het daar zo leuk hebt. en je gaat helemaal niet dood op school, je kunt het, heb je ook lessen met Denise? nou ja, succes op school morgen, gelukkig voor jou en om het allemaal eerlijk te houden, wij beginnen ook morgen weer hoor :p

Dikke kus Anouk

Brenda

He die nina,
Wat een leuk verhaal weer en wat heb je alweer een hoop mee gemaakt.
Vandaag nog even lekker dagje uitrusten voor morgen....komt de bus je al erg vroeg ophalen?
Nou alvast heel veel succes en plezier op school.
Bo is trouwens helemaal fan geworden van dat liedje van Kate, geloof ik, over USA op telekids komt die altijd. Als ze die ziet schreeuwt ze meteen dat het jouw liedje is en ze is je nog steeds aan zoeken in de videoclip haha.

Dikke kus van ons uit Krommenie

angela

ha die Nina,

leuk verhaal weer hoor, maar hoop toch dat je toch wat vaker wat erop schrijft , het is gewoon leuk om al je belevenissen te leven het is zo`n andere cultuur en de dingen die je mee maakt maken wij hier gewoon niet mee dus meid klim gewoon elke week in je pen en schrijf ons een leuk verhaal...
en met dat schrijven...dat gaat je vast wel lukken.

heel veel plezier op school en suc6...

groetjes van ons uit Assendelft. xx

Marleen

Hoi Nina, ik ben een collega van je moeder. Erg leuk om je blogs te lezen. Heel veel succes en plezier!

Oma en Opa

Hi Nina, how are you today? Wat leuk dat we jouw verhalen hier allemaal kunnen lezen. Wij zijn echt heel trots op jou. Gaat het goed met engels/amerikaans spreken? Wat bedoel je met labrador day? Is dat een feestdag voor honden? Veel succes met alle schoolvakken. Volgens ons kun je het. Groeten aan de mensen daar van ons en voor jou een dikke kus.

Reina, Rita & Elchie

Hoi lieve Nina,

Je maakt een mooie start, als ik deze blog zo lees. Ondanks het gemis van ouders, zus en broer gaat het je goed! Er is ook zoveel nieuws te ontdekken...
Wij zijn hier net weer begonnen met school & het valt Reina en Rita zwaar om weer in 't ritme te komen. Alleen het vooruitzicht van de proeflessen paardrijden (woensdag) & andere sporten die weer beginnen, houdt hen op de been. En de vrienden die ze op school weer ontmoeten...
Ik hoop dat jij een leuke tijd krijgt op highschool & in je gastgezin. We blijven je volgen, op FB en op je blog! Een kaartje komt eraan zodra wij je adres (weer) hebben. Even ontfutselen aan je pa of ma ;-)

Heel veel liefs, dikke knuffel van ons xxx

p.s. De dames waren hier niet meer te kalmeren toen ze hoorden over Labrador day... Mam, mogen wij ook naar de VS? Daar hebben ze een speciale dag voor honden! Ik heb ze maar in die waan gelaten ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active