ninavriendopreis.reismee.nl

Second week and first schoolday!

Maandag 3 september:
Vandaag was het laborday (door mij ook wel labardor day genoemd…) Helemaal niets gedaan, even geskyped met Lisa en voor school dingen klaargelegd. ’s Avonds had ik samen met mn gastmoeder maisbrood gemaakt (smaakt niet eens naar mais.) en een salade gegeten (lees komkommer, sla en ei. Ze hadden geen tomaten.) Rond 10 uur in bed want wekker ging om half 6 weer af…

Dinsdag 4 september:
Vandaag was de dag des doods. Om half zeven stonden we keurig op tijd op de schoolbus te wachten het was pikdonker en dus daar kwam ie met zijn felle lampen om aan te geven dat ie schoolbus is. Voor het instappen gooide hij z’n stopbordjes uit en toen konden we instappen. Nou wat was dat schikken IEDEREEN was vrolijk! Ik had echt zoiets van hallo 1ste dag na de zomervakantie, het is half 7 ’s ochtends en jullie lopen vrolijk te zijn? Na een rit van een half uur kwamen we aan op school. Gestuntel met mijn locker gelukkig wou iemand hem voor me openmaken en later had mijn wiskunde leraar hem nog opengemaakt…
Vandaag hebben we niet veel gedaan op school alleen regels gekregen en papieren, dat is trouwens wel handig als je die papieren laat ondertekenen door je ouders/verzorgers en op tijd inlevert heb je al een A! Dus ik heb dit jaar al een A voor algebra, ik ben zo trots op mezelf. Voor lunch heb ik gelukkig iemand gevonden waar ik bij mocht zitten! Ze kent een aantal mensen en die liet ze allemaal mijn accent horen, die mensen kennen ook weer mensen dus ook die hebben zich rot gelachen om mijn accent…
’s avonds was ik helemaal kapot! Maar zijn we nog wel even met de geiten een rondje wezen lopen (ja aan een touw.) En hebben we nog de film mirror mirror of snowhite (hoe je het noemen wilt) gekeken.

Woensdag 5 september:
Vandaag heb ik de helft van het eerste lesuur bij de consumer (volgens mij heet dat zo) om mijn klassen te veranderen. Ik had gehoord dat ze er basketbal oefenklas hebben dus als ik dat dan doe dan kan ik in de winters beter meedoen met de try-outs! En ik heb dat conceptiul psychis veranderd, dat is scheikunde en aangezien ik dat in de 2 jaar die ik het gehad heb toch niets van bakte heb ik het gewisseld met biologie. Dus dit is nu mijn rooster:

Algebra.
Culinary art.
U.S history.
Weight training.
Lunch.
Engels literatuur.
Biologie
Meiden Basketball.

Als jullie goed hebben gelezen doe ik TWEE keer op een dag aan sport! Ik kom terug als een slanke spierbundel… Maar de coach van sport is wel aardig, hij noemt iedereen bij de achternaam maar mij bij de voornaam. Als ik zeg dat ie gewoon Friend mag zeggen want dat is tenslotte hetzelfde woord, roept ie Nee ik ga je naam leren, en goed zeggen. Die mensen hier hebben echt prestatiedrang…

Voor de rest niet veel bijzonders gedaan. ’s Avonds hebben we rondjes gereden op de tractor en een koe verplaatst naar de opa en oma van Emily.

Donderdag 6 september:
Vandaag was het lastiger om op te staan voor school, ik was misselijk, moe en had koppijn. Symptomen van oververmoeidheid, het is verschrikkelijk wennen dit! Zelfs even door me hoofd gespookt of me pfeiffer niet terug was, zo voelde ik me, maar gelijk weer weggeduwd want ik ga nu niet zielig op bed liggen.
Op school voelde ik me ook nog slecht en als je dan je eerste uur moet starten met Algebra waar je geen drol van begrijpt, je er een oefentoets moet maken om te kijken wat je kan en dan 1 antwoord van de 27 invult als het meerkeuze is! had ik toch wel zin om even een potje te janken… Maar ik werd daarna als snel weer blij want bij koken kreeg ik mijn opdrachten van de dag ervoor terug en had een score van 100!! Een A+!
Het enige bijzondere vandaag nog was dat ik bij weight training wel 65 pound opgetild, en dat zal vast niet veel zijn maar ik was trots!
Na weight training was ik mijn lunchmaat kwijt, en ik ga toch echt niet alleen zitten! Gelukkig vond ik een andere bekende en daar bijgezeten. En bij biologie hadden we een brandoefening, dus je ging vanuit het ijskoude schoolgebouw naar het warme buiten om dan weer het steenkoude lokaal in te gaan…
Voor de rest geen bijzondere schooldag. Uit school zijn we naar de grandparents gegaan want die zijn vandaag 60 jaar getrouwd, daar wat familie ontmoet en gezellig met zijn allen gegeten. Thuis gebracht door mijn hostdad om mijn huiswerk te maken…

Vrijdag 7 september:
Laatste dag voor het weekend, serieus wat was ik hier aan toe, dagen van 5:30 tot 21:30/22:00 zijn zwaar! Ook vandaag voelde ik me niet 100% tijdens het opstaan, maar de gedachte dat het bijna weekend was hielp enorm!
Schooldag was niets bijzonders, weer een A+ voor koken, weer mijn lunchmaat kwijt geraakt dus met een ander meisje bij haar vriendinnen gezeten, dat was leuk.
Na de lunch me eerste test gehad, snapte er niets van want het moest met een kastje op het diascherm? Maar gelukkig ook op papier, dus de leraar heeft gezegd dat hij die voor me nakijkt. (niet dat het dan beter is volgens mij…)
Na school weer met de bus naar huis gegaan en begon het weekend! ’s Avonds in bad geweest en om 9 uur lag ik als een blok te slapen.

Zaterdag 8 september:
Lekker uitgeslapen en in de middag naar de mall geweest, Emily en Denise gingen naar een horrorfilm en ik ben met mijn gastmoeder gaan winkelen. Nieuwe gymschoenen gekocht, voor basketbal maar in de kleur van Furore! En geluncht. Daarna naar de supermarkt geweest voor boodschappen.
Thuis brownies gebakken voor de familie en die vielen in de smaak! Nou hopen dat de tompouces die ik binnenkort voor ze wil maken dat ook zijn!
Net nog even met Emily naar de grandparents gegaan om de koe te voeren (Emily heeft me alleen de hele weg uitgelegd dat het geen cow maar een boll, het blijft gewoon een koe want het loeit, discussie gesloten)
Morgen een familiereünie, dus dan ook weer een hoop mensen leren kennen!

Zondag 9 september:
Vandaag uurtje gereden naar een soort kerk achtig iets voor een familiereunie. Daar aangekomen met veel mensen gepraat, en iedereen heeft weer heel leuk gelachen om mijn accent…
Daar met zijn allen gegeten, want dat is hier wel zo altijd als je met familie bent ga je eten, hier had iedereen iets meegenomen van spaghetti tot kipnuggets en GEVULDE EIEREN, dus ik was happy!
Daarna weer een uur terug gereden en thuis een filmpje gekeken, na de film met Major over het erf gelopen, foto’s gemaakt en op het moment dat ik terug wou gaan had ik een hondenprobleem… Major was wild blaffend weggerend dus ik was hem kwijt en er was een zwarte labrador naar me toe gekomen, hem even geaaid en toen richting huis teruggelopen. Gaat ie me volgen! Drie keer teruggelopen naar de plek waar hij naar me toe kwam, maar hij bleef maar achter me aan lopen… Ik maar terug gelopen ik denk hij vind zelf de weg wel. Komt Major als een wild blaffende hond op ons afgerend en wat doet die labrador die rent als een bange haas weg! (Nou moeten jullie weten dat Major de lengte van een jack russel heeft dus helemaal niet eng is… Behalve als je nee of bad tegen hem zegt dan gaat ie bijten.)

Dat was dus het verhaal van deze week, en volgens mij is er echt helemaal niets boeiends in te lezen, en ik vind het lastig om dit elke week bij te houden. Dus dit is waarschijnlijk mijn laatste week verhaal. SORRY!

XX Nina.

Ps: Hier de link naar mijn fotoblog, er staan alleen nog foto's van New York op ik probeer zo snel mogelijk de andere foto's erop te zetten!

https://picasaweb.google.com/117206801960736289177/NewYork2012?authkey=Gv1sRgCN_bzcni5JvTpQE

Reacties

Reacties

Aadje

Ha die Nina.

Zijn beste dagen griet die je moet maken daar,maar hoe zit je dan met je huiswerk of doe je dat ook voornamelijk op schoolGrappig overigens dat tijdverschil ik heb niet veel vrienden die dit tijdstip van de dag gaan benutten met chatten en faceboeken en een reisblog schrijven.Wel gezellig na zo'n late dienst.Lukt het allemaal een beetje daar? Spreek je ook nog wel eens iemand van de groep waarmee je in Nederland aan dit grote avontuur begon?
Ben je al meer Hollanders tegengekomen in dat verre land of moet je die daar met een vergrootglas zoeken?Meis ik duik zo mijn bedje in heb een bedrijvig weekendje gehad met veel gezeur ,agressie en vertragingen dus kan wel een ontspannende droom gebruiken.
Dikke kus en zal morgen moeders wel spreken en dan je bedankje doorgeven.Ik ga lekker ff op tuk en jij nog veel plezier met hetgeen waar jij mee bezig bent.Liefs Xx

Mama

Hoi Nina,

Het blijft leuk om je stukjes te lezen, je accent zal wel blijven maar je moet maar zo denken: hoe klinkt het als zij nederlands spreken.
Leuk dat je kan gaan basketballen het blijft grappig dat weight care als vak wordt gezien hahha. Van wie was die labrador nou? Succes de komende week en je zal zien dat je vanzelf in je ritme komt.
Dikke kus mama

Aranka

Hey Nina,
En ja, ik vind t wel leuk om je stukjes te lezen! Dennis wordt niet vrolijk van mijn gelach. Tis natuurlijk 's morgens vroeg en hij heeft nog geen koffie gehad hihi. Lieve Nina, veel plezier bij alles wat je beleeft!
Kus Kayleigh (die vandaag op kamp gaat), Lichelle en Arank (en van chaggie Dennis hihi)

Leonie

He meissie!
Beste dagen draai je daar zeg! Toch zal je denk ik (net wat mama zegt) ook snel aan het ritme wennen en dan is het al snel normaal. Wel lekker dat je het harde werken op school kunt afwisselen door lekker even met de dieren bezig te zijn, en gezellig allerlei dingen onderneemt met je gastfamilie.
Ik snap best dat een wekelijkse update soms niet meevalt, toch hoop ik dat je de leuke, bijzondere, misschien ook soms wat moeilijkere momenten via je bloq blijft delen! Vind het erg leuk je zo op een afstand te kunnen volgen!
Nou "Friend", succes met alles en blijf vooral genieten van al je ervaringen!
Liefs Le

Lisa

Heey Nina,

Mensen die jou kennen vinden het wel intressant om jou kennen ervaringen te lezen.
Het blijft een geweldige ervaring en blijf er van genieten, want dan komt het goed.

Dikke kus

Claudette

Hee Nina, blijven schrijven! Juist leuk om je berichten te lezen van het gewone leven in Amerika. Knap hoor hoe je alles doet. En wat grappig iedere dag die dieren verplaatsen haha. Hoe gaat het met het Duitse meisje, hebben jullie veel contact of niet speciaal? Nou veel succes nog en graag tot volgende week, liefs, Claudette

Pappa

Lieve Nina,
ik wil toch wel heel graag je stukjes blijven lezen hoor, vind ze geweldig,
ben erg blij dat het goed met je gaat daar, toch een hele geruststelling.
heel veel plezier, doe ze allemaal de groetjes van me.
dikke kus,
pappa

thamara

hoi Nina,
ik heb het voor je nagekeken een pound is 453 gr dus je hebt 29,5 kilo getild.
je kan bijna naar de olympische spelen
wat heb je al veel mee gemaakt wel blijven schrijven hoor ,als je terug komt laat je het uitgeven door claudet hebben we een beroemde schrijver in de familie,

groetjes van je tante (met spierpijn)

Oma en Opa

Hoi Nina, wat een leuke brief weer. Als je denktvan het schrijven af te komen door te zeggen dat je er geen zin meer in hebt. Dan stel je ons wel teleur.
Wij vinden die verhalen heel erg leuk!
Wat geweldig dat die Oma en Opa al 60 jaar zijn getrouwd.Feliciteer ze van ons. Hebben wij goed begrepen dat jij je over de hond hebt ontfermd? Liefs van ons en een dikke kus.

Lisa

Heey Nien,

Ik heb even je foto's bekeken. Wow wat geweldig!!! Ik wil ook naar NY :( Je maakt me jaloers...

Dikke kus

martina

he nichtje,
oh wat herkenbaar dit zeg(denkt terug aan 5 maanden engeland)
wat moest ik toen ook in hetn ritme komen, maar geloof me als je er eenmaal in zit is het geweldig... even los van je ouders en familie en daar groot en volwasse worden.
wat is trouwens het adres waar ik een kaartje naar ken sturen?
misschien heb ik wel een mail gehad maar je kent me he, kop vol gedachtens en een geheugen vol gaten.

dikke kus tinus

thamara

ik geef martina je adres wel door ik ben namelijk erg chaotisch maar dat weet ik nog wel te vinden
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active