ninavriendopreis.reismee.nl

Derde week.

Oke ja ik weet het ik zeg al 2 weken dat ik niet voor elke week een verhaal ga schrijven, maar uit school pak ik toch weer mijn dagboek om te vertellen over de dag. En omdat ik jullie er blij mee maak waarom zou ik hem dan niet kopieeren en plakken hier... En ja ik weet dat heel veel van jullie nu denken 'Gosh wat lijkt Nina toch op haar moeder' Ja dat denk ik zelf ook. Maar goed hier dus mijn derde week verhaal.

Maandag 10 september:
De tweede week school startte vandaag, deze keer een hele week… Het vroege opstaan na het weekend ging goed, ik werd wel 3 minuten voor mijn wekker wakker! Rond half 7 gebracht naar het begin van het erf, ja dat stukje worden we gebracht met de auto! En daar werden we uitbundig begroet door de zwarte labrador (ik noem hem dog.) Dog was dus lekker om me heen aan het zwermen en op het moment dat de bus er was bleef ie me volgen, dus hij ging mee in de bus! Hem toch naar buiten gewerkt, en hopen dat ie er morgen weer is. Op school was het niet erg interessant, de lerares van U.S history was er niet dus in de mediatheek gezeten, bij weighttraining weer hard me best gedaan en tijdens de lunch gezellig gelachen en gepraat over Nederland. Bij Biologie exact hetzelfde gedaan, en ze Nederlands geleerd, echt zo grappig om de mensen hier iets met de G te laten zeggen! Ook krijgen we een overbevolking aan jongens want ze willen allemaal in Nederland wonen ivm de legaalheid van wiet en drinken op ons zestiende.
Na school was ik Denise kwijt, ze was niet meer in de gymzaal en ook niet bij de lockers, dus ik dacht dan is ze vast bij de bus. Ik bij de bus (die bijna wegreed) en op het moment dat ik de bus zat en doorhad dat Denise er niet inzat reed de bus weg. Ach Denise red zich wel dacht ik, ze belt Emily en die pikt haar op. Niet dus, ik kom thuis Emily wist het van niks en toen we Denise belde bleek ze al bijna thuis te zijn en was ze met iemand meegereden. Eind goed al goed gelukkig…

Dinsdag 11 september:
Vandaag was 9/11 een belangrijk gedeelte in de geschiedenis van Amerika. Ik dacht dat we het er op school wel met alle leraren over zouden hebben, niet dus! Een leraar vertelde waar hij was, en voor de rest hebben we er ook niet over gesproken. De lessen waren dus niet heel bijzonder, 4de periode had ik weight training en echt ik heb totaal geen spieren niets! Maar het is zo awesome, als je denkt dat je het niet meer red gaan alle meiden naar je gillen “come on, you can do it!!” en dat geeft je genoeg energie voor het laatste beetje! Nu wel erg spierpijn… Hetzelfde trouwens bij basketbal class, alles word gecomplimenteerd, als ie mis is dan is het “good try!” is ie raak “yeah, yo go girl!” en als je iets goeds doet wat je net geleerd heb “good job!” als je iets niet snapt of niet lukt dan leggen ze je het 10 keer uit, dat is zo tof! Basketbal is eigenlijk wel hetzelfde als korfbal, ook qua technieken. In/uit om je verdediger af te schudden, en een doorloopbal alleen hier moet je hem bovenhands afmaken met 1 hand en ik doe het toch altijd met 2 handen onderlangs en een gek huppelsprongetje…
School was dus niet zo bijzonder vandaag, uit school de woonkamer en eetkamer schoongemaakt (ik kom terug als een volleerd schoonmaakster gister ook al de ramen moeten lappen…) en gelopen met de geiten, althans geprobeerd Emily ging niet mee en het ging dus helemaal mis, we kregen de geiten niet te pakken en toen we ze eindelijk hadden wouden ze niet mee lopen… De moed opgegeven en huiswerk wezen maken.

Woensdag 12 september:
Een gewone schooldag, ’s ochtends kwam Dog weer langs, school was gewoon school deze dag wel de schoollunches uitgeprobeerd. Durfde ik eerst niet want het stonk verschrikkelijk! Maar mijn sandwich ham/kaas/tomaat/sla smaakte goed (oke ik had niet de kaas want die is hier verschrikkelijk!) en natuurlijk had ik bij mijn lunch ook zo een schattig klein pakje sinaasappelsap.
Na school weer met de gele schoolbus naar huis en thuis huiswerk wezen maken…

Donderdag 13 september:
Vandaag een toch wel bijzondere schooldag gehad, ik was slimmer dan mijn leraar Algebra en serieus wat geeft dat een GEWELDIG gevoel! Zeker als je nooit wat van wiskunde snapt. Ook mijn eerste echte test gehad, bij koken. Ik gister dus heel hard geleerd (in het Engels is dat toch een stuk lastiger) krijg ik mijn papier was ik alles vergeten. Geprobeerd om het zo goed mogelijk in te vullen, komt de leraar aangelopen “use your book” Ik dacht echt “what the hell is this” Een test met open boek? Maar ik ben de beroerdste niet, als hij wou dat ik het met open boek zou maken, dan doe ik dat toch?
Trouwens soms snap ik dat schoolsysteem hier helemaal niet hoor, bij biologie hebben we een kleurplaat zitten inkleuren? Voor de rest was school gewoon school. Morgen nog een dagje en dan WEEKEND!
’s Avonds was eigenlijk niet bijzonder, geleerd en naar de grandparents gegaan, dat was trouwens wel awesome want ik ging in mijn PYAMABROEK! Echt Amerikanen geven hier geen bal om hoe ze er uit zien, dat zie je ook op school.. Dus wat kon mij het voor even schelen.

Vrijdag 15 september:
Bijna weekend! Schooldag was normaal, wiskunde test goed gemaakt, quiz om chocola te winnen bij koken, spierpijn gekregen bij weigth training, test beter gemaakt dan vorige keer bij Engels, met water gespeeld bij biologie en lekker een uurtje geschoten bij basketbal. Dat was dus mijn schooldag, in de bus de kinderen de Nederlandse vertaling van “f*ck your dog” geleerd, dus die zijn het hele weekend bezig om te leren de Ggg van ga uit te spreken. Ze ook nog even duidelijk gemaakt dat ze lef hebben als ze dat tegen hun leraar durven te zeggen, ben benieuwd maandag! Thuis lekker geskyped met papa, Pleuni en mama. Na het eten (kip! Eindelijk dat wou ik al de hele week) ook nog even over het land wezen paardrijden en film gekeken, Mean girls 2, man wat ben ik blij dat mij dat niet overkomt! Na de film lekker gaan slapen, morgen winkelen!

Zaterdag 16 september:
Heerlijk uitgeslapen, vandaag zouden we winkelen en toen ik dacht dat we zouden gaan gingen we naar een autozaak kijken voor een auto (doe je daar wel vaker.) naar een soort Ikea voor een knoflookpers, winkel voor muggenspul en als laatst geluncht bij een fastfoodketen met kip (nee niet de KFC.) Dus niet gewinkeld. Thuis waren we een film aan het kijken toen de buurvrouw belde, in de wei lag een dood kalf… Hij/zij was dood geboren, dat was wel even slikken vooral toen we het weghaalde de moeder koe werd helemaal hysterisch! Nadat we dat gedaan hadden zijn we thuis Ice age gaan kijken, daarna tijd om te slapen!

Zondag 17 september:
Rustig dagje, beetje tv gekeken, geslapen op de bank en biologie geleerd. Morgen begint school weer…

Ik moet trouwens wel even wat vertellen over de school hierzo, want die is echt net als in de films! Fonteintjes aan de muur, grote lockers, parkeertrein vol met van die dikke Amerikaanse bakken, waar de Amerikanen eigenlijk te klein voor zijn, als teams een wedstrijd hebben dan dragen ze allemaal hetzelfde soort kleding (bijvoorbeeld lange jurk met spijkerjack) en als de footballers een game hebben dragen ze hun shirt, de cheerleaders hun pakje en de band hun bandshirt. Ik heb alleen onze mascotte nog niet gezien...
Dus ja school is net als in een film, maar het begint al heel snel weer te wennen.

Xx Nina.

Reacties

Reacties

Aranka

Dank je Nina, dat je toch maar even "kopieer" hebt gedaan ;-) Leuk om weer je verhalen te lezen! Slaap lekker voor straks :-) Kus Arank

Mama

Hoi Nina,

Jeetje wat maak jij leuke dingen mee en jammer genoeg ook minder leuke. Maar ja dat is het leven. Ben blij dat je toch je blog wilt bijhouden want het is erg leuk om te lezen. Maar aan de andere kant als je zo goed kan schoonmaken mag je ook wel naar huis komen. Nee nog maar niet eerst nog even genieten.
Weet je nu al van wie die zwarte hond is? En nee hij mag niet mee in je koffer.
xxxxx Mama.

Lisa

Leuk dat je het zo naar je zin hebt!
Lijkt me interessant dat de scholen net als in de films zijn,
Zou dat ook wel eens mee willen maken haha!
Heel veel plezier nog daar :-) x

Leonie

Yeah! Toch weer een blog van Nina! You go girl!!!!

Ze maken school daar niet makkelijker (de vele testen) maar zo te horen wel leuker! Misschien dat de gemiddelde Nederlandse middelbare scholier ook een stuk enthousiaster zou worden als het bij ons ook zo zou gaan werken! (Mooi toekomst ideaal Nina, ze zoeken vast tegen die tijd nog wel goede mensen met ervaring bij het ministerie van onderwijs!)

Zonder gekheid, blijf het hartstikke leuk vinden je zo te kunnen volgen, en al is het leven voor jou soms al weer gewoon en bijna saai, je weet er toch altijd een leuke draai aan te geven zodat zelfs de dagelijkse dingetjes voor ons heerlijk en soms hilarisch zijn om te mee te lezen! Ga zo door!

Nou wijfie, geniet lekker van alles en nogmaals als je het op kan brengen...laat ons vooral lekker meegenieten!

Dikke knuffel uit het bijna herfstachtige Nederland! xxx

Maike - Travel Active

Hoi Nina, leuk om te lezen. Ik ben wel erg benieuwd hoe het met je Engels gaat?

thamara

als het dan toch zo is als in de film, ben ik wel benieuwd of ze ook tijdens de lunch pauze op hun tafeltje gaan staan en zingen.
want als dat zo is willen we een filmpje.
en die kaas is echt afschuwelijk daar manon heeft er nog nachtmerries van dat ze dat van mij moest opeten met vakantie.
groetjes uit een als herfstachtig Assendelft

Marleen

Leuk om te lezen!

Pappa

Hee Nina,
leuk weer om te lezen, ben toch wel erg blij met deze stukjes.
leuke fotos ook op FB, en ook ff skypen van de week heeft me goed gedaan.
ben super trots op je dat je het zo goed doet daar, heb er alle vertoruwen in dat het allemaal lukt zo.
vooral lekker jezelf blijven, denk en merk al dat je daar gemakkelijk genoeg aansluiting krijgt met anderen, jij staat er open voor, en dat merken andere mensen ook.
Succes, en ik kijk alweer uit naar het volgende stukje.
xxx Pappa

Elchie, Reina & Rita

Hallo Nina! Waanzinnig leuk om te lezen, jouw stukjes! Af en toe lees ik Rita voor en zij vraagt zich nu af of wij die hond misschien mogen hebben?
't Is toch frappant dat dat beessie achter je aanloopt sinds Labrador day...
Maar alle gekheid op een stokje, heb 't goed, schrijf lekker veel (dat vinden wij leuk) en wij gaan 't toch ook eens proberen, dat skypen... X

Faas

Hoi Nina,

Ik vind het heel leuk om elke week je verhalen te lezen. Ik ben soms wel een beetje jaloers want ik zou ook wel van die Amerikaanse kluisje's willen hebben XD.

Veel plezier en de groetjes uit Utrecht!

P.S. Is iOS 6 al uit bij jullie?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active