ninavriendopreis.reismee.nl

Maand in Amerika.

Maandag 17 september:
Schoolweek start vandaag weer, een gewone dag op school helemaal niets bijzonders. Ook thuis was het niet bijzonder, gegeten, gecomputerd en televisie gekeken. Tijdens het televisie kijken was ik in slaap gevallen, en dan word je wakker en zie je op het beeld het woord tornado en Chattanooga (dat is de grote stad hier een uur rijden vandaan.) Dus ik opspringen roepen “Is er een tornado” “No but they are watching for it” En ik natuurlijk weer zeggen AWESOME! Lijkt me echt vet om een tornado te zien! Nu dus big beng theory kijken en wachten of er überhaupt een tornado komt… Ondertussen smsen met een meisje van school, echt wat voelde ik me goed toen ik haar nummer kreeg! Dat ik voor mensen niet alleen die “exchange student uit Nederland ben” maar voor meiden ook gewoon Nina!

Dinsdag 18 september:
Gewone schooldag, wel even 2 periodes erg modieus geweest. Met koken een haarnet op en bij Biologie een practicum gedaan dus zo een sexy bril op! Thuis gegeten en naar de opa en oma gegaan. Gepraat over school en Nederland. Volgens mij is er verder niets gebeurd.
Trouwens er was geen tornado gekomen…

Woensdag 19 september:
De dag dat ik wat moeilijker opstond voor school, echt ik haat de woensdag het is niet het begin en niet het eind van de week, woensdag is eigenlijk gewoon niets… afschaffen dus! Maar goed, wij weer keurig met de schoolbus naar school, lessen gevolgd die vandaar weer heel bijzonder waren. Bij Algebra kerstmuziek geluisterd (ja ik ben serieus), bij koken een vervangede lerares gehad die keek als een oorwurm (denk dat zij ook niet van de woensdag houd…) en ze koude op haar kauwgom als een herkauwende koe, dat doen ze hier trouwens allemaal asociaal op dingen kauwen en ik irriteer me er dood aan! Maargoed na koken hadden we US History, daar kregen we de vraag “Wiens schuld was het, dat er een slavenhandel was” De hele klas had aangeven de Europeanen en de Afrikanen, en Nina natuurlijk weer als enige de Amerikanen, ik denk niet dat ik hier nog gewaardeerd word in de les… Amerikanen houden er niet van als ze ergens de schuld van krijgen. De rest van de lessen was niet interessant, na school geen huiswerk maar moesten we wel gelijk aan het werk. Geiten scheren, BORING! En erg gevaarlijk, ik werd gestoken door een wesp in mijn vinger, die werd zo dik als een hotdog! En hij doet nu nog steeds zeer… Daarna op de quad naar de zwangere koe gekeken, en wat bleek? Haar baby kwam! Dus nu zijn we daar op aan het wachten, al kan het een poosje duren…

Donderdag 20 september:
School was vandaag niet gewoon school, we hadden advisement rooster dus alle lesuren waren korter om dan een half uur advesment te hebben, daar hebben we gestemd op homecomming queen. Gewoon wat meiden aangevinkt. Daarna hadden we koken, ik heb dat op niveau 1 dus was hebben we vandaag geleerd? Hoe je een omelet maakt, serieus! Was wel een lekkere omelet… Voor de rest was school niet zo bijzonders, na school niet gelijk naar huis maar met het softballteam gebleven, ik had beloofd te kijken. Dus een moeder van een meisje uit het team komt “even” een schaal fruit, 20 flesjes drinken en 25 mc chikkens brengen… Ik heb lekker gegeten. Daarna gekeken bij het team, het was heel spannend maar ze hebben helaas verloren. Heb dat niet gezien want plots stond Emily voor me neus, ze zouden me eerst niet ophalen nu dus wel? Maar probleem is mijn tas ligt in de auto van een meisje, en in die tas zit mijn map en kan nu niet leren voor morgen…
Trouwens er is nog steeds geen kalf…

Vrijdag 21 september:
Bijna weekend! Gewone schooldag, volgens mij heb ik mijn twee testen voor vandaag niet verknald ondanks dat ik niet geleerd had, heeft mijn leraar Engels gevraagd of wij eigenlijk allemaal op houten klompen lopen, en gevraagd of ik het verhaal van de jongen die zijn vinger in de dijk steekt… Nee meneer niet iedereen loopt op klompen, en ja meneer ik ken dat verhaal. Na school naar huis gegaan waar ons een mc donalds maaltijd stond te wachten, heerlijk een mc chikken op! ’s Avonds werden we door Emily gebracht naar de football game, en echt dat is net als in de film! Een band die muziek maakt, mensen die zichzelf helemaal in de schoolkleuren schminken, en cheerleaders! Al waren die van ons niet echt leuk, want ze waren alleen maar beetje in de handjes aan het klappen en ons niet aan het oppeppen.
In het begin ging het goed, maar op het moment dat we weg gingen (gastouders kwamen ons halen) stonden we 20-15 achter… We hadden trouwens langer kunnen kijken, want Amerikanen zijn niet zo goed met de tijd hier, wij stonden keurig half 10 te wachten krijgen we smsje, ja we zijn onderweg. Toen ze er waren heb ik even gevraagd om als ze zeggen we zijn er half 10 wij er 10 minuten bij op kunnen tellen, hij vond het geen leuke vraag want zij dat ik ook kon gaan lopen, ik weer heel wijs dat als dat moest dan doe ik dat, geef me een fiets en ik ga fietsen. Het was gewoon een serieuze vraag die ik stelde, want ik kan er echt slecht tegen als ik langer kan blijven dan ik ergens was…
Dit was dus de vrijdag, nadat we thuis kwamen ben ik lekker gaan slapen!
Trouwens we hebben nog steeds geen kalf.

Zaterdag 22 september:
Vandaag een maand geleden stond ik op Schiphol afscheid te nemen van mijn vertrouwde leventje, om aan het grootste avontuur van mijn leven te beginnen… In deze maand heb ik al zoveel meegemaakt/gedaan, nieuwe mensen ontmoet en me soms totaal verbaasd over de verschillende dingen met Nederland, dat ik het gevoel heb dat ik hier al heel lang zit! Maar het is pas een maand, nog 9 te gaan!
Op deze doodnormale zaterdag even heerlijk uitgeslapen en geluisterd naar de nieuwe cd van Nick&Simon, mag dan wel aan de andere kant van de oceaan zitten, maar ik vind naar Engelse muziek luisteren nog steeds stom… In de middag zijn we naar de film Paranorman geweest, samen met het neefje en nichtje van Emily, die blijven hier namelijk het hele weekend slapen. De film was leuk, en makkelijker te volgen dan ik dacht (me Engels gaat echt steeds meer vooruit!) Trouwens de bioscoopstoelen in de biosscoop waren geweldig! Ze waren net schommelstoelen! Na de film weer naar huis gegaan, en daarna door naar de kerk, we hadden een bijeenkomst ofzo en toen daar gegeten, want tja als Amerikanen mensen ontmoeten is er altijd wel eten… Thuis lekker mijn pyjama aangedaan en op de Wii gespeeld met neefje, en ik verloor… Nu is het kwart voor 10 en vind ik het wel weer bedtijd, echt ik val hier ’s avonds tussen half 10 en 10 altijd in slaap, ben altijd zo moe van die lange dagen!
Trouwens ook vandaag was er geen kalf.

Zondag 23 september:
Laatste dagje van het weekend, vandaag even geskyped met Lisa, kwam er een inspecteur van Ayusa langs, dus ik had keurig mijn bed opgemaakt. Ze keek even in mijn kamer, die van Denise en onze badkamer om daarna weer te vertrekken. Echt hele leuk baan joh, inspecteur bij Ayusa… Daarna beetje tv gekeken en ’s middags nog naar de winkel gegaan want ik had mijn borstel stuk gemaakt… Weer thuis ben ik op de bank in slaapgevallen, om wakker te worden gemaakt want we moesten een koe teruglokken in zijn stal, die koe was verschrikkelijk eigenwijs want die rende de hele tijd weg, dus toen viel Emily in de sloot! Dat was wel grappig, daarna gegeten in mijn uppie want toen ze me nodig hadden werd ik wakker gemaakt maar toen ze gingen eten met zijn allen niet, en als ik ergens een hekel aan heb is het in mijn uppie eten… Nu ben ik wat random filmpjes aan het kijken en ga ik deze blog plaatsten.
Oja nog steeds geen kalf!

Xx Nina.

Ps: Hier de link van mijn fotoalbum, met foto's van dit jaar: https://picasaweb.google.com/117206801960736289177/HighSchoolYearAmerica?authkey=Gv1sRgCK-BsuWy5qOpJQ

En nog een linkje naar een filmpje op youtube gemaakt door een medereisgenoot in New-York:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gOPB4eiqRP8

Reacties

Reacties

Elchie

Hoi Nina! Heel even, laat in de nacht, lees ik jouw blog... vraag me af: mag je ook wel eens uitslapen? In het weekend?

En kan de koe schijnzwanger zijn? :-P

Morgen schrijf ik je meer, moet weer vroeg op... X

Mama

Het blijft leuk om je stukjes te lezen. Ben benieuwd wanneer het kalfje wordt geboren.
Je begint je er al aardig thuis te voelen, je wordt een beetje opstandig.
Hier in nederland begint het al aardig herfst te worden kachel gaat soms al aan. Balen joh.
Gaat het al beter met je vinger gelukkig lijk je niet op Martina.
Dikke kus mama

Aranka

Hey Nina,
Die mensen gaan gewoon beetje Zaans doen, t Zaans kwartiertje hebben ze ;-) Ik ben ook wel erg benieuwd naar de koe hoor! Lieve Nina, een gezellige en spannende week komt er weer aan, veel plezier en ik kijk nu al uit naar je stukje van volgende week!
Kus Arank

Lisa

Heey Nina,

Leuk om zo je weekoverzicht te lezen! Ik kijk al weer uit naar het volgende en ik spreek je snel weer!

Dikke kus

Pappa

hey lieverd, ik merk aan je dat je gewend raakt, hahaha, en met een kritische blik om je heen kijkt, dat doe je goed, wel leuk dat je dan merkt dat je eigenlijk wel waardeerd hoe wij het hier doen. hoop dingen samen met het gezin, zal wel weer wennen zijn over 9 maanden.
Fijne week gewenst, en doe ze de groetjes van me, ik kijk alweer uit naar het volgende stukje

xxx
kus, pappa

thamara

hoi nina,

wat leuk dat je eindelijk snapt waarom je van ome aad geen kauwgom mag eten.
het klinkt allemaal nog steeds erg leuk,en het is niet eerlijk dat jij daar wel de muziek van nick en simon hebt en mijn cd nog steeds niet binnen is
groetjes

martina

He Nina,eindelijk weer verhaal van je.
Altijd leuk om te lezen,en oh oh wat leuk je op je nichtje,
Gestoken door een wesp en lekker opstandig,heerlijk als de gene aan de volgende generatie word door gegeven.
Geniet er van,kus kus tinus

Faas

Hoi Nina,

Ik moet steeds opnieuw weer lachen om je leuke verhalen.

Groetjes Faas,

Ps het wAs zon korte reactie omdat de bel gaat XD.

Oma en Opa

Leuk om te lezen dat je daar ook af en toe naar Oma en Opa gaat. Wij vragen ons af of je gastvader het leuk vindt met 4 vrouwen in huis? Hoezo viel E. "dus"in de sloot? Als je terugkomt kun je meteen meedoen aan boer zoekt vrouw.Je bent al bijna boerIna! Dikke kus van ons en tot volgende week. Je Nederlandse Oma en Opa.

Marleen

Hoi Nina,

ik lees dat je aardig wat trekjes van je moeder hebt hhaha. Ik denk dat de tijd heel erg snel gaat zo. Er is gewoon al weer een maand voorbij! Ik vind het erg stoer van je allemaal en ook erg knap dat je je zo kunt aanpassen in een ander gezin.

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active