ninavriendopreis.reismee.nl

Week 5.

Halloo iedereen,
Ik kwam er net even achter dat ik bij sommige verhalen niet eens hallo heb gezegd, bij deze mijn oprechte excuses!
Hier weer mijn weekverhaal:

Maandag 24 september:
Ondanks dat ik naar een echte High School ga, en elke dag het gevoel heb of ik in een film zit. Blijft het niet leuk om na een weekend op te moeten staan voor school… Niet in Nederland, niet in Japan of hier. Maar goed ik stond dus op deed mijn dingetjes om daarna naar het begin van het erf gebracht te worden, het jammere was dat we deze keer niet in de auto mochten wachten dus buiten in de kou stonden, ach ik ben een bikkel!
De maandag startte algebra, en daarna had ik koken daar was ik gezellig aan het whatsappen met Rick over hoe dom sommige mensen kunnen zijn, toen de leraar mijn mobiel afpakte met de mededeling eind van de dag mag je hem ophalen in het kantoor. Ja dag ik ga dus niet mijn mobiel een hele dag kwijt zijn, dus na de les even met een snik in mijn stem tegen de leraar verteld dat ik verschrikkelijk heimwee heb en dat ik echt begrijp dat ik hem niet mag gebruiken tijdens de les, maar ik moest gewoon even met mijn broer praten. En jawel ik kreeg hem terug! Geweldig zo een exchange student zijn. Nu moet ik wel even zorgen dat ik hem morgen niet weer kwijtraak want dit verhaal geloofd ie vast geen twee keer… Voor de rest was er niets boeiends gebeurd, uit school met een nog gammelere bus naar huis gegaan (onze “eigen” bus was stuk) weer schoongemaakt en voor biologie wezen leren, volgens mij gaat dat wel goed komen!

Dinsdag 25 september:
Elke dag moet wel een bijzonder hoogtepunt hebben hoor, wij in de bus naar school. Stoppen wij bij een benzinepomp, we zaten weer in die oude gammele bus dus ik dacht jahoor zal je zien hebben wij een kapotte bus… maar niet wij maar de lagere school had een deur die alleen gesloten bleef met een touw. Dus wij met de lagere school van bus gewisseld om daar dan een ouder kind aan het touw te laten hangen zodat de deur dicht bleef… Die mensen dachten ook liever die vervelende pubers weg dan de schattige kleuters.
Op school was er niet veel bijzonders, weer leuke modemissers gezien. Een jongen met crocks én witte sokken, de andere was een meisje in haar pyamabroek, Amerikanen geven geen bal om hun uiterlijk, behalve haar en make-up dat is altijd perfect! Uit school weer schoongemaakt en daarna gestart aan mijn biologieverslag over molecules enz, tot nu toe gaat het goed! Tussendoor even gegeten, iedereen had Chinees maar ik had een hotdog. Emily had gezegd dat ik geen Chinees lust, misschien maar beter ook want om nou te gaan uitleggen dat ik alleen witte rijst met saté saus plus kip wil, zal vast wel erg lastig wezen in Amerika. Trouwens ze hadden toch alleen maar gele rijst…
Nu ga ik weer verder aan mijn verslag, nog vier alinea’s!

Woensdag 26 september:
En het was weer woensdag, opgehaald door de gammele schoolbus, ik weet nu wel waarom hij krijgt een 2012 bus, maar hij heeft zijn bus al moeten inleveren dus heeft hij deze ter vervanging. Ik vraag me af of ie eigenlijk weet dat over 3 maanden de 2012 bus niet meer nieuwste is…
School was school, maar toch weer bijzonder. Bij Engels werd ik uit de les gehaald door meiden die zorgen voor het jaarboek. Ze hadden een stuk over exchangestudenten dus ik kom met foto en interview in het jaarboek! Ik voel me bijzonder.
Uit school op de bank in slaap gevallen, wakker gemaakt en gegeten bij de grootouders. Daarna wezen leren en een filmpje gekeken.

Donderdag 27 september:
Een schooldag anders dan anders, we hadden clubdag dus alle lessen waren korter en na 6th periode hadden we clubs. Ik had flagfootball, we hebben het geskipt en zijn door de gymzaal gaan lopen, leraar boeide het toch niet. Bij Engels weer uit de klas gehaald om een foto te maken voor het jaarboek, volgens mij is ie wel leuk geworden. Maar dat zien we wel. Uit school proberen huiswerk te maken, maar in slaapgevallen voor 3 uur, daarna gegeten en verder geleerd of nouja poging doen tot, we gingen film kijken en toen een serie, maar nu is het weer bedtijd dus ga ik weer slapen!
Morgen nog een dagje school en dan WEEKEND!

Vrijdag 28 september:
De hele dag afgeteld naar het weekend, bij algebra een test gemaakt, niet verknald denk ik? Heb echt het gevoel dat ik hier heel goed ben in wiskunde… Bij koken pannenkoeken gemaakt, en die waren VERSCHIKKELIJK! In Nederland lukken ze veel beter, ze smaakte trouwens wel goed. Bij weightraining lekker buiten in de zon gezeten, de coach was er niet (wat jammer nou..) en de rest van de lessen was gewoon les, bij basketball was de coach er wel weer dus beetje wedstrijdje gespeeld en daarna cupcakes gegeten! Thuis schoongemaakt, de hond geschoren (die is nu echt spuuglelijk) en naar een fair geweest. Een fair voor halloween, daar fummelcake gegeten, dat is eigenlijk gewoon een olliebollentaart, smaakte goed! En gekeken naar zo een cowboy dans wedstrijd, Emily deed mee maar werd tweede, helaas. Ook was er een verkiezing voor mannen die zich als vrouwen verkleden, de man/vrouw die wij kende won! Dus dat was wel goed!
Daarna naar huis gegaan en lekker wezen slapen.

Zaterdag 29 september:
Wakker worden met de zin in je hoofd: “ontwaak, nog dromerig maar zo voldaan, de wekker is niet afgegaan, het is zaterdag ik hoef niét OPTESTAAN!” Erg prettig! Rond tien uur dus het bed uit, alles gedaan en naar een meubelwinkel gegaan, geluncht bij een stakehouse en daarna naar een pruikenwinkel gegaan, Emily en mijn hostmam wouden een pruik, en ja dat doen Amerikanen voor iets heel onbenulligs 40 dollar uitgeven, Denise en ik hadden echt zoiets: waarom? Ach Europeanen zijn daar veel te nuchter voor. Daarna zijn we wezen winkelen een vest rijker, en nu besef ik dat ik nog wat spullen voor school had moeten halen, ander keertje maar weer! ’s Avonds zijn we weer naar de fair geweest, voor een spookhuis. VERSCHIKKELIJK ENG! Nee ik lieg, wat een dom iets zeg, heb ik 5 dollar voor besteed… Daarna was het plan om naar huis te gaan, maar Emily haar vrienden hadden een vuur gemaakt op een weiland dus daar is ze heen gegaan, en wij moesten mee. Rond kwart voor 12 waren we thuis, en zondag moesten we vroeg op voor de kerk…

Zondag 30 september:
Oke ik was te moe, niet meegegaan naar de kerk. Ik kan niet en en en doen, anders ben ik helemaal gebroken... Dus tot 11 uur uitgeslapen, bed uit gegaan en na mijn ontbijt maar is gestart met glee, ja eerlijk waar ik heb dat nog nooit gezien! Ik vind het wel leuk en zit al bij aflevering 7 of 8? Nu even mijn administratie op orde maken (geldzaken en alles.) en voor de rest niets! Geen huiswerk of andere dingen!
Morgen weer naar school….

Zo dus dit was weer wat er deze week gebeurd was, ik vind het echt knap van mezelf dat ik zo goed ben in het bijhouden van mijn blog! Ik heb nog nooit iets kunnen bijhouden.
Dikke kus, Nina.
PS: voor alle mensen die dit lezen en reacties plaatsen, SUPERBEDANKT! Dat vind ik echt heel leuk

Laughing

Reacties

Reacties

Elchie, Reina en Rita

Wij vinden het ook superknap Ă©n leuk dat je de week van je afschrijft... Er gebeurt ook genoeg om je blog bij te houden. Of zijn er al momenten te bespeuren dat 't veel van het zelfde is? ;-)
Troost je dan met het idee dat de beste schrijver m/v daarvan zelfs een pakkend verhaal kan maken!

Groetjes uit herfstig Heerhugowaard, skypen wordt m nog even niet, Nina. Ben mn wachtwoord kwijt... krijg ook geen hint van 't programma. X!

Pappa

hij is weer hartstikke leuk Nina, leest weer ff lekker weg,
kijk je wel uit dat je niet teveel "skipped" ??? ;-)
succes, en ik wacht weer op je volgende verhaaltje

xxx Pappa

Aranka

Heerlijk om je belevenissen weer te lezen Nina! Tot volgende week weer :-) Kus Arank

Mama

Lieve Nina
Tja wat zal ik zeggen school in Nederland of Amerika is niet leuk maar later zal je denken wat heb ik het leuk gehad.
Ook al zit je ver weg door je stukjes ben je toch dichtbij. Heerlijk om op maandag wakker te worden en dan snel de computer aan te zetten om te kijken of je een blog hebt geplaatst.
Ik hoop dat je algebra en biologie goed zijn gegaan. Hoe kan het nou koud zijn bij het wachten op de bus het is bij jullie nog 25 graden.
Informeer even of het busbedrijf wel verzekerd is hahahha. Dikke kus en tot volgende week.

Claudette

hee Nina, wat een gezellige stukjes weer. Leuk hoor om ze te lezen. En wat goed dat je het iedere week op een vast moment doet zodat inderdaad iedereen op maandagochtend kan denken: zo even de Nina van deze week lezen!
Hoe lang rijden is eigenlijk het begin van het erf? en hebben ze je nog geen fiets gegeven zoals je vorige week gevraagd had, haha. Veel plezier deze week en zet 'm op. X

Anouk

heyy Nina,
echt super tof dat we elke week weer kunnen lezen hoe het met jou gaat daar in the states... ook super dat je het daar echt zo naar je zin heb.

xx

frank (dans)

Hoe is het met de jongens daar ? Dat wil Rick graag weten :) hahahahaha

Ramona (moeder Dani)

Hi Nina,

Ik vind het super goed van je dat je trouw iedere week blogt. Ik weet zeker dat je over een jaar of 10 nog steeds blij bent dat je het gedaan hebt. Je zult zo blij zijn wanneer je later al je belevenissen opnieuw beleeft door het lezen van je blog.

Heel veel plezier deze week en IK kan niet wachten tot het maandag is. Ik hoop dan dat je weer een nieuw verhaal hebt en je blog weer te kunnen lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active