ninavriendopreis.reismee.nl

Een weekje met ups, downs en drie dagen weekend!

Heeei mensen in t koude Nederland!
Hopelijk zijn de Assendelvers niet te dronken om dit te lezen, en hebben ze ook (nog) geen last van hoofdpijn!

Maandag 1 oktober:
Opgestaan met regen, bah! Dat maakt me echt depressief. Gelukkig kan ik hier met de bus en hoef ik niet te fietsen! Toen ik de bus inkwam werd ik uitbundig begroet door Erin, ik dacht echt “what the hell wie is er zo vrolijk deze ochtend?” maar Erin is altijd vrolijk! Erin is trouwens een meisje met wie ik basketbal heb.
Op school de lessen gevolgd, Algebra was algebra, bij koken geleerd om een aardappel aan stukken te hakken, us history was us history, met weighttraining had de coach Nina dag in het leven geroepen, ben ik mee ingestemd op een aantal voorwaarde. Ik krijg gratis skittels en het is niet op maandag of woensdag want die dagen haat ik… bij Engels erachter gekomen dat ik volgende week maandag VRIJ ben! Altijd leuk, en bij biologie een film van planeth eart gekeken, een zeehond, hert en een gazel zien verslonden worden, erg interessant! Ook gezien hoe een mama met haar babyolinfant liep, en alleen ik ga in mijn hoofd zingen “olifantje in het bos, laat je mama toch niet los” De rest van het lied kennen jullie wel… Maar wat doet hij/zij? Juist, zijn mama loslaten en verdwalen! Bij basketbal gewoon geschoten, morgen gaat ie me leren over technieken enz.
Thuis filmpje gekeken, gegeten en de hele keuken schoongemaakt…
Nu is het alweer bijna bedtijd, morgen weer school!

Dinsdag 2 oktober:
Maandag avond had ik een dip, een flinke dip. Ik had al een tijdje een slecht gevoel met de familie en wou erover praten met ze maar ik had geen idee hoe en wat. Dus ik had het briljante idee om een brief te schrijven, daarin alles gezet wat me dwarszat, om hem dinsdagochtend aan de koelkast te plakken.
Op school het van me afgezet, anders zou ik alleen maar piekeren en mijn lessen gevolgd. Algebra was algebra, heb me even heel slim gevoeld want ik was de enige die een antwoord van een test goed had! Bij koken hadden we een spreker, en mijn god wat was die vervelend! Ze praatte zo: “yes, it is greeeeeeeeeeeeat” en “yes i knoooooooooow” en “from North Carolinaaaaaa” ze vond zichzelf erg grappig, maar wanneer ze dat dacht en wachtte op het moment dat we gingen lachen en wij niet lachte praatte ze verder alsof ze bijna moest huilen. Dat was wel zielig. De rest was gewoon, behalve basketbal want we hadden geen basketbal maar weer een spreker. Ik weet niet wat ie ging vertellen, maar op het eind vertelde hij dat we vanavond bij een kerk gratis pizza en drinken konden krijgen en een auto winnen! Niet dat ik veel had aan die auto, maar je mocht hem ook verkopen. Dat vond ik wel een goed idee.
Uit school gevraagd of we heen mochten, maar ze wouden ons niet brengen. Dus helaas geen auto en dus geen geld… Ondertussen was ik wel aan het wachten op het gesprek, ik bedoel de brief was midden op de koelkast dat konden ze niet over het hoofd hebben gezien. Maar goed ik was te laf om er zelf over te beginnen… Ik haat praten over gevoelens. Na het schoonmaken en eten moesten we om de tafel gaan zitten, en hebben we alles uitgepraat.
Ik ga het aankijken en hoop dat er veranderingen komen en het beter gaat! Morgen is het weer woensdag. Jullie weten hoe ik daar over denk…

Woensdag 4 oktober:
Beetje dubbele gevoelens tijdens het opstaan, aan de ene kant heel blij dat er gepraat is, aan de andere kant heel bang dat het niet gaat helpen. We zullen zien…

Eigenlijk is er vandaag niets bijzonders gebeurd op school, alles was gewoon les, geen leuke opmerkingen/vragen/dingen die we hebben gedaan, nee het was gewoon school. Eigenlijk wel saai vandaag.
Uit school kwamen we thuis in een leeg huis, dus huiswerk gemaakt en televisie gekeken. Er was Amerika next topmodel, en ze waren op bezoek in Nederland, om daar al die mensen te zien fietsen, was ik echt in staat om in een winkel de eerste beste fiets aan te schaffen! Maar ik houw me in… Daarna wat gegeten en bananenbrood gemaakt, ik weet niet hoe het proeft (vast banaanachtig) maar het ruikt wel goed! En nu zijn we het presidentendebat bekijken, en echt wat is dat saai! Bij ons roepen ze nog naar elkaar “Doe is effe normaal man!” en hier, tja hier is het gewoon praten en elkaar gruwelijk veel onderbreken en wijzen met vingertjes naar elkaar… Niet geheel interessant na een half uur ben ik gaan slapen.

Donderdag 5 oktober:
Mijn wekker ging, keurig optijd om half 6. Nadat ik de douche uitkwam, zei Denise tegen mij “we gaan niet naar school vandaag.” We gaan wat?! Niemand vertelde mij dat? Waarom zet ik dan in hemelsnaam me wekker? Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat wanneer iemand zegt: je hoeft niet naar school morgen. Ik mijn wekker niet eens zou aanraken… Maar goed terug me bed ingegaan en opgestaan om 8 uur. Nee ik heb niet weer gedoucht (sorry mam, de waterrekening is hier niet heel erg hoog, en ik gebruik ook maar 1 handdoek. Maar de stroomrekening is wel heel hoog, ving ik laatst op. Misschien compenseert dat nog wat voor je…)
Bij het ontbijt even gevraagd of we hier de volgende keer beter over kunnen communiceren, want als ik vandaag wel naar school had gewild (ja klinkt heel stom, maar soms zijn er hier van die speciale dagen die je gewoon moet meemaken) dan kon ik niet zomaar gaan, want dan waren ze me kwijt. Maar dat was goed. Daarna even gevraagd hoelaat we weer op school zouden zijn, toen kregen we te horen “als je niet meer naar school wilt is dat oke hoor” “oke we willen niet meer” Een dagje vrij is toch niet zo erg.
Na het ontbijt zijn we met de hostdad naar een verkoop voor dieren gegaan, ze wouden een koe en geit verkopen. Eerst gestopt bij een tankstation, en voilà daar verkochten we onze geit al, dus die man ging met de geit op de passagiersstoel in zijn auto terug naar huis… Gekke Amerikanen soms.
Onderweg nog opgebeld door school, daar vroegen ze waar Denise was (mij waren ze niet eens kwijt ofzo?) maargoed toen hostdad vertelde “ja ze zijn bij mij” was het een “Oke fijne dag nog” Niets geen, spijbelgedoe, leerplicht op je dak enz. Heerlijk dit Amerikaanse schoolsysteem! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat we exchange studenten zijn.
Bij de seal onze koe “ingeleverd” even bij de andere beesten gekeken, helaas hadden ze vandaag geen lama’s en ezels, alleen maar lelijke koeien. Daarna zijn we wezen kijken bij de veiling, en echt wat praten die mensen snel! Het is echt “blblblblbllblblbbllblblb” Serieus! Maar het was wel bijzonder om een keer mee te maken.
Thuis lekker op de bank televisie gekeken, en dat zijn we nu nog steeds aan het doen, morgen weer naar school tot 15:15 en dan WEEKEND! Wel 3 hele dagen, want maandag is columbusday ofzo. I don’t care, het is een dag vrij!

Vrijdag 5 oktober:
Vandaag bracht Emily ons naar het begin van het erf, en dat was weer een avontuur. Wij rijden net weg en zien de lichten van de bus al, dus Emily vet snel rijden over het erf. Dat is echt eng, want er zijn allemaal hobbels, kuilen en bochten. Maar we hebben het overleefd en de bus stopte net op tijd!
Op school bij elk vak gevraagd wat ik heb gemist, maar dat was niet veel of ze zeiden maakt niet uit, je hoeft het niet te doen. Oke. Toen ging om kwart over 3 EINDELIJK de bel, WEEKEND!
’s Avonds zijn we met vrienden van Emily wezen eten bij Chili’s en daarna wezen bowlen. We waren best wel laat en nadat we gestart waren gooide een vriend de bal in de goot, waarna de bal eruit stuiterde over een hekje ging en dwars door de deur naar achteren rolde… Ja dan ben je wel heel goed! Maar probleem was dus, de bowlingbaan was hem geflipt. Twee keer van baan gewisseld en daarna verder gespeeld. Ik werd eerste potje 4de van de 5. En tweede potje 3de samen met nog 3 andere. Was wel aardig van die mensen omdat we problemen hadden met de bowlingbaan (wat eigenlijk onze schuld was.) kregen we een bon voor een potje gratis bowlen! Dus binnenkort maar weer heen.
Thuis ben ik lekker gaan slapen, na een gezellig dagje.

Zaterdag 6 oktober:
Rond 11 uur mijn bed uitgegaan en gedoucht, daarna riep hostmoeder dat we moesten opstaan maar niet moesten douchen. Te laat ik was al klaar. We moesten oude kleren aandoen en meewerken in de kippenhuizen, ze hebben er vier. Dat voor ongeveer drie uurtjes gedaan, daarna weer gaan douchen. Vond ik dat even erg. Na het douchen op de bank gelegen en televisie gekeken, hele dag gedaan. Net slaapspullen gepakt morgenochtend vroeg naar Dollywood (pretpark) en winkelen, daar een nachtje slapen en maandag avond weer thuis! Daarom wel mijn verhaal een dag later… Sorry!

Zondag 7 oktober:
Vroeg uit bed (10 over 6) omdat we 7 uur zouden vertrekken naar Pigeon Forge. Maar als je Amerikanen beter leert kennen is dat altijd later, ik hield wijselijk mijn mond. Na een rit van 3 uur kwamen we daar aan. We hebben onze spullen gepakt en zijn met zo een treintje naar Dollywood gegaan, daar drie uur geweest. Mega vette achtbanen gedaan, en rondgetsjoekt in een treintje om daarna weer weg te gaan want het regende en het was koud. We hebben er drie uur rondgewandeld en daar hebben we 62 dollar voor betaald… Maar het was gewoon rustig en we konden overal zo doorlopen, dat we alles twee/drie keer hebben gedaan.
Die middag zijn we nog naar iets geweest waar je likeur kon proeven (kon alleen niet op zondag) dus zijn we verder gelopen naar een chocolade winkel! Daarna geluncht en toen weer naar Dollywood gegaan om in dat uurtje nog een keer al die achtbanen te doen!
’s Avonds verbleven we in een motel, waar ik samen met Emily en haar vriend ben wezen midgetgolven, verloren maar maakt niet uit!

Maandag 8 oktober:
Opgestaan, gedoucht en ontbijt gegeten in het motel. Voor het eerst Amerikaanse wafels gegeten, en wat waren die lekker! Echt stukken beter dan die broodjes met peanutbutter wat ik hier de hele dag door eet… Daarna zijn we naar een shoppingmall gegaan, beetje jammer dat het niet overdekt was. Niets gekocht. Echt ik wil voor een dag terug naar Nederland alleen maar om even te winkelen, ik heb echt niets met die kleding hier in Amerika. En een H&M is niet eens in de buurt! Na het winkelen wat gedronken bij de Starbucks, en daarna de 3 uur durende terug rit naar huis gereden.
Vanavond geen plannen, en morgen weer school…

Dit was een week met ups en downs, eens kijken wat volgende week ons brengt…
Nog heel veel plezier op de kermis!
Dikke kus Nina.

Reacties

Reacties

Claudette

hee Nina, wat was er dan met je gezin wat niet zo lekker liep? of heb je geen zin om daarover te schrijven.
succes in ieder geval, hoop dat het snel beter gaat, groetjes, Claudette

Wendyy

Hey pienie, je hebt het toch wel leuk he? Ik heb je een kaartje gestuurt, heb je die al binnen? Je kan h&m ook online bestellen, dan sturen we het aan je door! Xxx xxx uit holland

jessica

Hoi! Wat vervelend dat het niet helemaal lekker gaat in je gezin! Wat is er aan de hand? Hoop dat het snel beter gaat! Verder wel naar je zin dus! Liefs Jess

Pappa

Hee Nina, lekker stukje weer, geniet heer weer even van je.
ik vind dat je het goed aanpakt in je communicatie, blijf vooral jezelf, en houd respect naar de anderen, dan komt het wel goed hoor, tis toch heel anders allemaal, en zij moeten net zo aan jou wennen, als jij aan hen.
Succes deze weerk, en hou ons op de hoogte.
gr. en kusjes, pappa

Mama

Ups en downs, cultuurshock etc. Sta je daar op je 16de toch even in een klap in het echte leven. Goed van je dat je erover probeert te praten. Maar hier in nederland hebben wij een spreekwoord: "Na regen komt zonneschijn".
Wat is precies Nina dag? Gaan jullie dan alleen maar doen wat jij wilt????
Klinkt wel speciaal.
Hier gaat het goed met de waterrekening. En elke dag liggen er genoeg handdoeken in de kast en is mijn wasmand nog niet vol. Zal wel weer wennen zijn als je terug bent.
Is die koe (van vorige week)trouwens al bevallen?
Dikke kus en echt onthoud: "het komt wel goed schatje"

Leonie

Heerlijk even bij komen na een avondje kermis...bakkie thee erbij en jouw blog, perfecte timing Nina!

Hoop dat je brief en het daarop gevolgde gesprek toch resultaat gaat hebben meis! Het is ook best heel veel waar je maar even aan moet wennen in zo'n korte tijd, en ik zei het zaterdag nog tegen je mam...net 16 en midden in zo'n avontuur, ik blijf t dapper vinden!

Geniet volop van alle ups en probeer de downs maar een beetje langs je heen te laten gaan, de tijd is te kort om door wat dan ook te laten verpesten!

Ik kijk nu alweer uit naar de volgende story!

Liefs Leonie

Oma en Opa

Lieve Nina, Wat goed van jou om zo over alles te willen en te kunnen praten. Dat wordt vast goed opgepikt. Natuurlijk zijn er moeilijkheden maar je had toch niet verwacht dat alles zou gaan zoals jij dat wilt?
Hier is het best mooi herfstweer maar niet zo warm als bij jou. Maak er weer een mooie week van en we kijken uit naar je volgende verslag. Een dikke kus van ons, Oma en Opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active